بزرگداشت لسان الغیب در مرکز شماره ۲ بجنورد

اجرای برنامه های هفته ملی کودک در مرکز شماره ۲ بجنورد با بزرگداشت شاعر غزل‌سرای ایرانی، حافظ شیرازی به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، با حضور شاعر پیشکسوت بجنوردی«قاسم مهرنیا» غزلیات حافظ به مناسبت هفته ملی کودک مرور شد.

مولف کتاب قطره ای از قلزم در جمع نوجوانان مرکز با اشاره به اینکه غزلیات حافظ برای همه ادوار خواندنی است، گفت: یکی از سنت‌های دیرینه ما ارج نهادن به کتاب حافظ است تا جایی که در خانه‌هایمان کنار قرآن یک جلد از غزلیات حافظ هم به چشم می‌خورد.

وی که سابقه دیرینه ای در زمینه داوری در جشنواره‌های شعر  را در کارنامه خود دارد، خاطر نشان کرد: حافظ رندانه غزل گفت و جایگاه واقعی غزل‌سرایی را از آن خودش کرد.

این چهره ماندگار بجنوردی خطاب به نوجوانان حاضر در برنامه، خاطر نشان کرد: زبان شعرهای حافظ دلنشین است و ارتباط برقرار کردن با آنها شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد ولی کشف و شهود نهفته در بیت بیت غزلیات لذتی ماندگار دارد.

در ادامه ین برنامه آثار اعضا مورد نقد و بررسب قرار گرفت و از آنها تقدیر به‌عمل آمد.

گفتنی است نشست تخصصی فرزند پروری ویژه والدین برنامه دیگری بود که طی هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ بجنورد برگزار شد.

به گفته ملیحه بیابانی مربی مسئول این مرکز این کارگاه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و والدین با شیوه های نوین تربیت و ارتباط با فرندانشان در عصر تکنولوژی های جدید آشنا شدند.

وی با تأکید بر اینکه این نشست‌ها در طی سال تحصیلی هم برای والدین برگزار می شود، عنوان کرد: بالا بردن اطلاعات خانواده‌ها بویژه در مناطق کم برخوردار یکی از نیازه‌هایی که باید بیشتر به آن توجه داشت.

بیابانی همچنین برگزاری کارگاه ساخت کاشی های اسلیمی ویژه نوجوانان را یکی دیگر از برنامه های اعضا اعلام کرد و گفت: در این کارگاه اعضای مرکز با بناهای تاریخی استان بیشتر آشنا شدند و بر اساس طرح‌های بومی و محلی سفالینه ها را طراحی نمودند.

وی برگزاری کارگاه «کودک و محیط زیست» را دیگر ویژه برنامه این هفته دانست و افزود: این کارگاه هم با همکاری اداره کل محیط زیست برگزار شد و کودکان حاضر در برنامه با روش های نگهداری از حیوانات در فصل های سرد و خطرات احتمالی نگهداری از آنها در منزل آشنا شدند.

وی حفظ محیط زیست را از دیگر سرفصل‌های این کارگاه آموزشی اعلام کرد و افزود: به منظور آشنایی کودکان با خطراتی که محیط زیست را تهدید می کند یک فیلم اموزشی هم برای آنها به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: کارگاه کاغذ و رنگ، انیمیشن، قصه گویی، کاردستی و برگزاری مسابقه ها و بازی های بومی و محلی از دیگر بخش های برنامه های این هفته مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ بجنورد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =