سفر به دنیای سیارات در غرفه‌ی مرکز نجوم

عرضه‌ی شناسنامه‌ی نجومی یکی از فعالیت‌های جذاب غرفه مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه‌های هفته ملی کودک است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مینو امیری درباره‌ی فعالیت‌های این غرفه عنوان کرد: «بازدید کنندگان ضمن آشنایی با فعالیت‌های مرکز نجوم و امکانات آن همچون رصد، رصد شبانه، آسمان‌نما و... می‌توانند ساعت‌های خوشی را در این غرفه سپری کنند.»

مربی مرکز نجوم دماوند ادامه داد: «در این غرفه ابتدا توضیح‌هایی درباره‌ی منظومه‌ی شمسی می‌دهیم و درباره‌ی تاثیرهای سیاره‌ها و ستاره‌ها بر زندگی هر فرد صحبت می‌کنیم. اما آنچه می‌تواند تکمیل کننده‌ی توضیح‌های ما باشد آشنایی مخاطبان با شناسنامه‌ی نجومی است. بروشورهایی در این رابطه منتشر کرده‌ایم که در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم. در ابتدا آن‌ها با این امر آشنا می‌شوند که سن و وزن آن‌ها در سیاره‌های مختلف، متفاوت است. برای آن‌ها شیوه‌ی محاسبه‌ی این متغیرها را توضیح می‌دهیم و آن‌ها می‌توانند بروشورها را به عنوان هدیه همراه خود ببرند.»

این مربی در تکمیل سخنان خود درباره‌ی دوره‌های پیشرفته‌ی مرکز نجوم سخن گفت: «علاقه‌مندان به علم نجوم، بعد از سپری کردن مراحل آکادمیک می‌توانند در دوره‌های پیشرفته شرکت کنند. در این مقطع ما از علم فیزیک صحبت می‌کنیم و دو علم را ادغام شده برای این مخاطبان تشریح می‌کنیم. هدف مرکز علوم پاسخ به سوال‌های بنیادین مخاطب امروزی است.»

گفتنی است ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک تا ۲۰ مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =