سرمایه‌گذاری برای کودکان، سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کشور است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان کردستان گفت: سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری برای آینده کشور و طراحی برای بهتر کردن جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان سهیلا شیخی پیش از ظهر دیروز در دیدار اعضای فعال و نخبه مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورشی فکری کودکان استان با استاندار کردستان، اظهار کرد:  هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» از 14 تا 20 مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان گرامی داشته می‌شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف از نامگذاری این هفته برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان خاطرنشان کرد: ایجاد هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان از دیگر اهداف برگزای این هفته است.

شیخی با اشاره به ضرورت ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان گفت: مهم‌ترین سرمایه‌ای که برای ساخت آینده و اصلاح بهبود جامعه در اختیار داریم کودکان هستند.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری برای آینده کشور و طرحی برای بهتر کردن جامعه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه هر جامعه‌ای که برای کودکانش زمان می‌گذارد جامعه بانشاطی است که برای فردا برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: بحث کودک بیش از هر موضوعی به یک نگاه ویژه از طرف سیاست‌گزاران و تصمیم‌گیران کشور نیاز دارد.

شیخی خاطرنشان کرد: اگر از جهت کمی نیز به حوزه کودک نگاه کنیم معادل 30 درصد جمعیت کشور براساس قوانین بین‌المللی و حتی بسیاری از قوانین داخلی در رده سنی کودک هستند از این نظر موضوع بسیار مهم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اشاره به کمبود کتابخانه های سیار روستایی اظهار داشت: چهار کتابخانه سیار روستایی آن هم در روستاهای مرزی استان وجود دارد که بسیار کم است و سایر روستاهای ما نیز به این کتابخانه ها نیاز دارند.

وی با تاکید براینکه بحث کودک ابعاد مختلفی دارد، عنوان کرد: معمولا به دلیل مشکلاتی که کودکان در حوزه آسیب‌ها دارند به این بخش بیشتر توجه می‌شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که همه کودکان دارای حقوقی هستند و چون خودشان توان دستیابی به حقوقشان را ندارند دولت‌ها نهادهای مدنی را مسول ایفای حقوق کودکان می‌دانند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: امروز توجه ویژه‌ای از سوی جامعه به کودکان آسیب‌دیده و یا کودکان کار است که اینها تنها بخشی از کل جمعیت کودکان هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و نباید نسبت به بقیه کودکان بی‌تفاوت بود.

شیخی با بیان اینکه کودکان در معرض انواع خطرها هستند و از سوی دیگر نیازهای متعدد دارند، گفت: کودکان خود قادر به تامین این نیازها و دفاع از حقشان نیستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی مناسب برای کودکان نیاز به نگاه ویژه از سوی سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران کشور است که امیدواریم این مهم در کشور ما بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به فعالیت 20 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 4 کتابخانه سیار روستایی در سطح استان هم اشاره کرد و گفت: با این ظرفیت موجود سعی کرده‌ایم با پرورش فکر و خلاقیت کودکان به شیوه غیرمستقیم بسیاری از امسال زیست محیطی بحران آب و انرژی و غیره را آموزش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =