کودکان و نوجوانان سنندجی از دغدغه های خود با استاندار کردستان سخن گفتند

هفته کودک فرصتی شد تا جمعی از کودکان و نوجوانان فعال عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهمن مرادنیا استاندار کردستان دیدار و با بیان مشکلات دغدغه های خود بپردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این دیدار که بهمن مرادنیا استاندار کردستان، سهیلا شیخی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی مفاخری مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مربیان کانون و خبرنگاران رسانه ها حضور داشتند، کودکان و نوجوانان از کمبودها و مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی ،پارکها و المانهای کودک در سطح شهر خود گفتند و از استاندار خواستار رفع آنها شدند.

استاندار کردستان در این دیدار اظهار کرد: دوست داشتم که من به دیدار شما بیایم اما دلم می‌خواست شما به استانداری بیایید تا از نزدیک اینجا را ببینید که محل تصمیم‌گیری‌های مهم استان است.

بهمن مرادنیا در سخنانی با تسلیت حادثه جان باختن دنیا ویسی کودک هفت ساله روستای گرماش و تقدیر از نوجوانان و کودکانی که صادقانه در این جلسه دغدغه های خود را مطرح کردند، از مدیرکل کانون پرورش فکری خواست زمینه ای فراهم کند تا کودکان از سایر مراکز و دستگاه های استان از جمله دانشگاه ها، مراکز فنی و حرفه ای نیز بازدید کنند.با زبانی ساده و کودکانه دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

بهمن مرادنیا همچنین علاقه کودکان و نوجوانان عضو کانون به کتاب و کتابخوانی را ستود و از مدیرکل کانون خواست کتاب های مورد نیازمراکز کانون را می توانند از سقف  50 تا 100 میلیون تومان از نمایشگاه بین المللی کتاب در سنندج تهیه کرده و در اختیار کوئدکان و نوجوانان قرار دهند.

استاندار کردستان اضافه کرد: خوشحال هستم فضای رایانه‌ای برای شما خوش آیند نیست و دلتان می‌خواهد نشاط شادی داشته باشید.

مرادنیا با بیان اینکه در حال حاضر در برخی حوزه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و مدارس با کمبودهایی در استان مواجه هستیم افزود: تلاش خواهیم کرد بخشی از این کمبودها را با استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود در استان برطرف سازیم.

وی از کلنگ‌زنی پارک ۱۵۰ هکتاری تفریحی گردشگری در سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مهندسین توانمند کشور طراحی و اجرای این پروژه را بر عهده دارد که امیدواریم طی یکی دو هفته آینده کلنگ‌زنی شود.

استاندار کردستان عدم وجود تندیس کودک در میادین و پارک‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد چنین تندیسی در سطح استان ضروری بوده و دستگاه‌های متولی مانند شهرداری و شورا باید در راستای ایجاد این مهم با جدیت ورود و اقدامات لازم را انجام دهند.

مرادنیا اضافه کرد: به وعده‌هایی که به شما داده‌ام حتما اگر عمری باقی باشد عمل خواهم کرد و انتظار دارم شما نیز روحیه شاد خود را حفظ و همواره با نشاط و پویایی را داشته باشید.

وی قرار دادن مطالعه در اولویت کودکان را ضروری دانست و گفت: امیدواریم این دغدغه که امروز در وجود تمام شما احساس کردم همچنان حفظ و از دوران کودکی‌تان به نفع احسن استفاده کنید.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: حفظ ارتباط سالم با دوستان از نیازهای اساسی در دوران کودکی است که امیدواریم کودکان این استان در این مسیر با موفقیت عمل  چرا که بخشی از مشکلات موجود در جامعه با این روند بهبود و رفع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =