ویژه برنامه کودک،بازی نشاط  با حضور کودکان سنندجی در آبیدر برگزار شد

دیروز همزمان با ششمین روز از هفته ملی کودک ویژه برنامه کودک،بازی نشاط با حضور کودکان و نوجوانان سنندجی همراه با خانواده هایشان در پارک 28 دی آبیدر سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، این ویژه برنامه دیروز بعد از ظهر از ساعت 15 لغایت 18 در سنندج در باغ شهدای 28 دی آبیدر برگزار شد که در ابتدای محوطه این باغ ورودی با استفاده از پارچه های رنگی و بادکنک در نظر گرفته شده بود که کودکان و نوجوانان بعد از ورود از آنجا در محوطه ی بزرگ پارک در ایستگاههای مختلف بازی شرکت می کردند.

در این روز ایستگاههای مختلف بازی بومی و سنتی و محلی و بازیهای خلاقانه و جدید در نظر گرفته شده بود که کودکان و نوجوانان با توجه به علایق خود در این ایستگاها حضور پیدا می کردند.

کودکان و نوجوانان در ایستگاههای خط بازی،فرفره سازی،طناب کشی،پرتاب حلقه ،مینچ، مارو پله، بازی لکه رنگ، طناب بازی، بگرد و پیدا کن، جینگا، دوز بازی، وارونه ها، کارت بازی، آزماش علمی، موشک بازی، اعصاب سنج، عمو زنجیر باف، آسیاب بچرخ ، کتک و مشک، دستمال قاپی، اریگامی و کارگاه ساخت گیو گیوه، ساخت عروسک های بووکه بارنه با شور و هیجان همراه با پدر و مادر خود شرکت می کردند.

شورونشاط کودکان هم به بزرگ ترها سرایت کرده بود طوری که والدین و بزرگ ترها هم در طناب کشی و بیشتر بازیها شرکت می کردند و مسابقه می دادند و به هیجان بازیها در کنار فرزندانشان دو چندان کرده بودند.

برگزاری مسابقه جدول با موضوع صرفه جویی در آب از سوی شورای فرهنگی شرکت آب منطقه ای استان کردستان نیز از دیگر ایستگاه های این برنامه سه ساعته بود که کودکان در این ایستگاه علاوه بر بازی کردن با کنتورهای هوشمند جهت احیاء تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیر زمینی صرفه جویی در آب آشنا می شدند و در پایان با اهدای جوایز و کتابچه داناب و سی دی انیمیشن در خصوص مدیریت مصرف آب از آنها تقدیر می شد.

ایستگاه نامه نگاری نیز در این روز توسط اداره کل پست استان کردستان برپا می شد که کودکان و نوجوانان در این ایستگاه با شیوه های نامه نگاری آشنا می شدند .

بانک کشاورزی، هلال احمر و ورزشهای همگانی استان نیز در این روز با برپایی غرفه و ایستگاه بازی و اهداء جوایز برای کودکان و نوجوانان در این برنامه حضوری پررنگ داشتند .

به گفته مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان این ویژه برنامه با همکاری بانک کشاورزی، شورای فرهنگی شرکت آب منطقه ای استان کردستان، پست، بهزیستی،آموزش و پرورش ،هلال احمر ،تربیت بدنی برگزار شد.

سهیلا شیخی با اشاره به اینکه چنین برنامه هایی در تمامی شهرستان های استان نیزدر این هفته برگزار شده است،اظهار داشت: امسال برای نخستین بار این برنامه را به بازی کردن کودکان اختصاص داده ایم که کودکان و نوجوانان نشاط و تحرک بیشتری داشده باشند.

شیخی گفت: "نشاط و شادی حق کودکان است" یکی از اصول پیمان نامه حقوق کودک در سازمان یونیسف است و این مراسم هم در این راستا برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مراسم های شادی آوری برای کودکان در طول سال ضروری است و انشاالله بتوانیم در طول سال نیز این چنین برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان را برگزار نمائیم.

شیخی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، توجه دادن مخاطبان به هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام در رابطه با حقوق کودک از جمله اهداف ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک می باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه بیشتر به آینده‌سازان جامعه امری قابل توجه است اعلام کرد: دغدغه‌های زیست‌محیطی، حق آموزش، بحران آب، یادآورشدن اهمیت حوزه فضای مجازی و ایجاد فرصت‌های برابر برای کودکان از مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های هفته ملی کودک است.

مدیر کل کانون استان کردستان گفت: تعیین یک هفته به عنوان روز کودک فرصت ارزشمندی در راستای ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان است و ما با اجرای برنامه های متعددی درصدد تحقق این مهم هستیم.
لازم به ذکر است،در حال حاضر بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان کردستان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =