کد خبر: 282539
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
بازدید 627
هفته ملی کودک در کانون گیلان، آینده‌سازی برای آینده‌سازان(۲)

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» و با رویکرد آموزه‌های عاشورایی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هفته ملی کودک فرصتی مناسب برای مربیان کانون فراهم‌کرد تا درسایه هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان به بیان خواسته‌های کودکان امروز بپردازند و ضمن ارتقای آگاهی‌های جامعه نسبت به کودکان دارای نیازهای ویژه، برای ایجاد فضایی پرنشاط برای کودکان تلاش‌کنند.

معرفی سازمان‌های فعال درحوزه‌ی کودک به خانواده‌ها و اولیای تربیتی و هم‌چنین بهره‌گیری ازآموزه‌های اسلامی دربرنامه‌ها ازجمله اهداف مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بود و دراین میان مهارت‌آموزی به کودکان، با تکیه برآموزه‌های عاشورایی و همراه‌سازی خانواده‌ها مورد توجه قرارگرفت.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت افزون‌بر برپایی نمایشگاه و اجرای فعالیت‌های هدف‌مند برای کودکان، میزبان استاندار و معاونان نماینده عالی دولت در استان، فرماندار شهرستان رشت  و هم‌چنین، بیش از یکهزار نفر از کودکان و خانواده‌های آنان  بود.

حضوراستاندار در فعالیت های هفته ملی کودک

مصطفی سالاری در این دیدار ضمن بازدید از کارگاه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی و مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی ، برضرورت توجه افزون‌تر به استعدادهای کودکان و نوجوانان تأکیدکرد.

مصطفی سالاری هم‌چنین با اشاره به ابعاد گسترده فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  وعده داد تا در جهت تکمیل پروژه‌های این مجموعه همکاری‌های بیشتر داشته باشد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز دراین برنامه به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کانون پرداخت و پیرامون اثربخشی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نماینده عالی دولت در استان سخن‌گفت.

ضیائی هم‌چنین به جایگاه و نقش فعالیت‌های علمی کانون در پرورش توان‌مندی‌های کودکان و همراه‌سازی آینده‌سازان با فن‌آوری‌های نوین پرداخت و از راه‌اندازی مرکز علوم و فنون در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

بازدید از مرکز درحال تکمیل نجوم، نمایشگاه دست‌آوردهای کودکان و هم‌چنین، دست‌سازه‌های اعضا با محوریت معرفی فرهنگ بومی محلی، ازدیگر برنامه‌های این روز بود که با خوانش بیانیه حقوق کودک به فارسی و انگلیسی و هم‌چنین اهدای  گل و هدایای استاندار گیلان به کودکان همراه‌شد.

خوانش بیانیه حقوق کودک به فارسی و انگلیسی
برپایی نمایشگاه دست آوردهای اعضا  در مرکز شماره ۳ کانون رشت
برپایی نمایشگاه دست آوردهای اعضا  در مرکز شماره ۳ کانون رشت

مرکز فرهنگی هنری رستم‌آباد هم براساس روز ‌شمارهفته ملی کودک به برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند خود برای کودکان و خانواده‌ها اقدام‌کرد.

مرکز رستم آباد در هفته ملی کودک

برهمین اساس دعوت از اعضا، دانش‌آموزان مدارس و خانواده‌ها دردستورکارقرارگرفت و دراین میان نیز مربیان کانون با همکاری دستگاه‌های فعال در اجرای فعالیت‌های هفته ملی کودک، پذیرای مخاطبان‌شدند.

 برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضا و مربیان، قصه‌گویی و شعرخوانی با موضوع عاشورا و آماده‌سازی کارت تبریک با کاغذ رنگی، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم و بازدید مخاطبان از نمایشگاه جانوران تاکسیدرمی شده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که برای مخاطبان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرادرآمد.

درهمین حال کانون رستم‌آباد میزبان مسوولان و کارشناسانی از دستگاه‌های همراه در برگزاری روزجهانی و هفته ملی کودک را برعهده‌داشت و میهمانان این مرکز فرهنگی هنری پیرامون اهمیت صیانت از محیط‌زیست و هم‌چنین ضرورت‌های بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین برای کودکان و خانواده‌ها سخن‌گفتند.

مرکز فرهنگی هنری منجیل نیز فعالیت‌های هفته ملی کودک را با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی و ایستگاه نقاشی کودکان را با عنوان «آینده خود را بسازیم»، با همکاری شهرداری منجیل برگزارکرد.

برپایی ایستگاه نقاشی با مشارکت شهرداری منجیل

حضور مربیان کانون در مدرسه دخترانه شهید مصلی‌نژاد، اجرای مسابقه کتاب‌خوانی برای دانش‌آموزان و اهدای جایزه به آنان، ازدیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری منجیل‌بود.

اجرای مسابقه کتابخوانی در مدرسه شهید مصلی نژاد منجیل
برپایی کارگاه آموزشی«کودک، ایمنی و سلامت» در کانون منجیل

هم چنین کانون منجیل میزبان نمایشگاه فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کودکان بود که با استقبال گسترده مخاطبان همراه شد.

مرکز فرهنگی هنری منجیل درهفته ملی کودک

مرکز فرهنگی هنری رودسرکانون پرورش فکری رودسر دیدار با امام جمعه این شهرستان را در اولویت برنامه‌های هفته ملی کودک قرارداد.

دیدار اعضا و مربیان کانون با امام جمعه شهرستان رودسر

این دیدار با هدف پرورش حس دینی کودکان و نهادینه‌سازی ارزش‌های تربیتی دین مبین اسلام درمیان نسل کودک صورت‌گرفت و حجّت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، پیرامون جایگاه کودک درجامعه و ضرورت‌های توجه اولیای تربیتی به آموزش‌ مبتنی براصول اسلامی مطالبی را ارایه‌کرد.

امام جمعه شهرستان روسر هم‌چنین اثربخشی آموزش‌های دوران کودکی را یادآورشد و با بیان‌این‌که این آموزه‌ها درآینده‌کودکان تاثیرگذارخواهدبود، گفت: نقش کانون پرورش فکری دراین میان مهم و با توجه به دغدغه‌های فرهنگی جامعه تاثیرگذارتر از همیشه است.

درهمین حال، حضور فرماندار شهرستان رودسر دربرنامه‌های این هفته کانون و گفت‌وگوی صمیمانه با اعضا و مربیان، ازدیگر رویدادهای شیرین در این مرکز بود و علی وارسته بهدانی طی این دیدار درخصوص نقش کانون در هدایت فکری و عملی کودکان و نوجوانان و هم‌چنین آشناسازی آنان با مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی سخن‌گفت.

حضور فرماندار دربرنامه های هفته ملی کودک کانون رودسر

برپایه این گزارش، معرفی مشاغل(پلیس راهنمایی رانندگی)، اجرای مسابقه «اگرمن پلیس بودم» و شرکت در ویژه‌برنامه‌ی«سفره سلامت» مدارس و اجرای مسابقه کتاب‌خوانی با همکاری نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، آموزش و پرورش، بهزیستی و اداره بهداشت و هم‌چنین برپایی کارگاه‌های کاردستی، سفال‌گری و نمایش فیلم در سینما کانون از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری رودسر به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =