هفته ملی کودک در کانون گیلان، آینده‌سازی برای آینده‌سازان(۳)

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» و با رویکرد آموزه‌های عاشورایی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هفته ملی کودک فرصتی مناسب برای مربیان کانون فراهم‌کرد تا درسایه هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان به بیان خواسته‌های کودکان امروز بپردازند و ضمن ارتقای آگاهی‌های جامعه نسبت به کودکان دارای نیازهای ویژه، برای ایجاد فضایی پرنشاط برای کودکان تلاش‌کنند.

معرفی سازمان‌های فعال درحوزه‌ی کودک به خانواده‌ها و اولیای تربیتی و هم‌چنین بهره‌گیری ازآموزه‌های اسلامی دربرنامه‌ها ازجمله اهداف مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بود و دراین میان مهارت‌آموزی به کودکان، با تکیه برآموزه‌های عاشورایی و همراه‌سازی خانواده‌ها مورد توجه قرارگرفت.

براین اساس، مرکزفرهنگی هنری کانون املش درسایه همراهی و هم‌گرایی با دستگاه‌های فعال درحوزه کودک به برنامه‌ریزی و اجرای ویژه‌برنامه‌های  روزجهانی و هفته ملی کودک پرداخت.

برپایه این گزارش، اجرای مسابقه پیاده‌روی ازپارک گلستان به طرف گل‌زار شهدای گمنام، معاینه بیش از ۸۰ عضو کانون پرورش فکری با هماهنگی اداره بهداشت و هم‌چنین میزبانی از کودکان دارای نیازهای ویژه ازجمله برنامه‌های کانون املش در هفته ملی کودک بود.

درهمین حال اعضای این مرکز فرهنگی هنری درآمد حاصله از برپایی نمایشگاه خیریه خود را درقالب بسته‌های  فرهنگی به دانش آموزان مدرسه‌های استثنایی تقدیم‌کردند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کومله نیز به منظور تبیین نقش و جایگاه کودک درجامعه و بهره‌گیری ازظرفیت‌های دستگاه‌های فعال در این حوزه، برنامه‌های هدف‌مند و خلاقانه‌ای را درسایه هم‌افزایی و هم‌گرایی به مرحله‌اجراگذاشت.

برهمین اساس این مرکز فرهنگی هنری با برپایی نمایشگاه آثار اعضا، پذیرای کوکان، نوجوانان و خانواده‌ها شد و دراین میان نیز میزبانی «جشن نیایش قرآنی» را با حضور ستاره‌های قرآنی بخش کومله برعهده‌گرفت.

بازدید از مرکز آتش‌نشانی، حضور درمدارس و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان و هم‌چنین، برپایی کارگاه آموزشی«محیط زیست و مدیریت پسماند» از دیگر برنامه‌های مربیان این مرکز با مشارکت دستگاه‌های مرتبط محسوب‌می‌شد.

اجرای فعالیت های کانون در مدارس بخش کومله
بازدید اعضا و مربیان از مرکز آتش نشانی کومله

درهمین حال، میزبانی از اعضا، خانواده‌ها و دانش‌آموزان مدارس  ازجمله برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت در هفته ملی کودک به شمارمی‌رفت و مربیان این مجموعه افزون بر برپایی نمایشگاه دست‌آوردها و اجرای مسابقه با بهره‌گیری از نمایش خلاق، به برپایی کارگاه‌های ادبی، کاردستی خلاق، قصه‌گویی، روخوانی و معرفی کتاب اقدام‌کردند.

هفته ملی کودک در مرکز مجتمع رشت
برپایی کارگاه آموزش کاردستی در مرکز مجتمع رشت

برگزاری کارگاه آموزش‌های زیست محیطی با حضور کارشناسان اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست استان گیلان و مشارکت مربیان و اعضا این مرکز در برگزاری بیست و یکمین مسابقه استانی قصه‌گویی نیز ازجمله فعالیت های این کانون در هفته ملی کودک بود.

کانون پرورش فکری سیاهکل نیز در هفته ملی کودک با برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای اعضا و مربیان، برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی، معرفی و روخوانی کتاب، اجرای بازی و سرگرمی، نمایش و نقد فیلم و هم‌چنینT برگزاری کارگاه‌های علمی و فعالیت‌های زیست‌محیطی، ایستگاه نقاشی و آموزش کاردستی میهمان بیش از ۵۰۰ کودک سیاهکلی بود.

برپایه این گزارش، همراه‌سازی خانواده‌ها و دستگاه‌های فعال درحوزه کودک و اجرای برنامه‌های مشترک با آنان نیز ازجمله دست‌آوردهای مرکز فرهنگی هنری سیاهکل در روزجهانی و هفته ملی کودک محسوب‌می‌شد.

مرکز فرهنگی هنری چوکا به مناسبت هفته‌ی کودک پذیرای کودکان و خانواده‌ها بود و دراین میان مربیان با نگاهی به روزشمار هفته ملی کودک، پیرامون اهمیت دوران کودکی و حقوق کودکان مطالبی را به مخاطبان ارایه‌کردند.

هفته ملی کودک درکانون چوکا
نگارش دلنوشته و نصب بربادکنک آرزو

معرفی فعالیت‌های کانون و اجرای قصه‌گویی، سرود، معرفی کتاب، برگزاری نشست‌ با موضوع «دلایل نام‌گذاری هفته ملی کودک» و  نصب دل‌نوشته‌ها بر روی بادکنک، از جمله برنامه‌های مربیان  و اعضای مرکز فرهنگی هنری چوکا دراین ایام بود.

هم‌چنین مربیان این مرکز به اهمیت تربیت کودک از منظر دین مبین اسلام پرداختند که با برپایی مسابقه نقاشی باعنوان «ایستگاه آرزوها» و برگزاری کارگاه‌ آموزش‌های بهداشتی با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شهرک چوکا همراه‌شد.

فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درهفته ملی کودک متوجه کودکان و نوجوانان روستایی استان نیز بود و به همین منظور مربیان کتاب‌خانه پستی مرکز شماره ۲ کانون آستارا میهمان دانش‌آموزان دبستان سرباز روستای عباس‌آبادشدند.

ویژه برنامه کتابخانه پستی مرکز شماره ۲ آستارا درهفته ملی کودک

طی این ویژه برنامه مربیان به معرفی برنامه‌های هفته ملی کودک، خوانش شعر و اجرای مسابقه پرداختند و بابیان احادیثی از امام حسین(ع)، تلاش ‌هدف‌مندی را برای پرورش حس دینی کودکان صورت‌دادند.

معرفی کتاب و اجرای فعالیت سفال‌گری با موضوع«آرزوهایم» و هم‌چنین هنرنمایی مربی موسیقی کانون پرورش فکری از دیگربرنامه‌هایی بود که با همراهی مربیان و اعضای دانش‌آموز کتاب‌خانه پستی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون آستارا صورت‌گرفت.

برپایی کارگاه سفالگری با موضوع« آرزوهایم»

مرکز فرهنگی کوچصفهان هم با برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی اعضا و درسایه همراهی جمعی از مسوولان این بخش،  برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک را آغازکرد.

برپایی نمایشگاه آثار اعضا و مربیان در کانون کوچصفهان

برپایی ایستگاه نقاشی با عنوان«ایرانی آباد، با کودکانی شاد»، خوانش شعر و اجرای مسابقه رباتیک، از برنامه‌های روزنخست این هفته مرکز فرهنگی هنری به شمارمی‌رفت.

برگزاری مسابقه رباتیک درمرکز فرهنگی در مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان

برپایه این گزارش، اجرای مسابقه کتاب‌خوانی با بهره‌گیری ازکتاب«مارمولک سبز»، برپایی کارگاه‌های پرورش خلاقیت با حضور اولیا و هم‌چنین اجرای فعالیت‌هایی هم چون: قصه‌گویی، معرفی و روخوانی کتاب و تقدیر از اعضای کتاب‌خوان دیگر برنامه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در هفته ملی کودک محسوب‌می‌شد.

مرکز فرهنگی هنری رودبار نیز با مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد به استقبال هفته ملی کودک رفت.

برهمین اساس، نشست تربیتی با موضوع «آسیب‌های فضای مجازی» ازجمله برنامه‌های این مرکز در روز نخست هفته ملی کودک بود که با حضور خانواده‌ها صورت‌گرفت.

درهمین حال کانون رودبار هم‌زمان با ۱۵ مهر، روزکودک، محیط‌زیست و میراث فرهنگی پذیرای کودکانی شد که با لباس‌های محلی درکارگاه آموزش محیط‌زیست شرکت‌کردند.

حضورفرماندار و مسوولان شهرستان رودبار و گفت‌وگو با کودکان و خانوادها نیز روزی خاطره‌انگیز را برای، کودکان، مربیان و خانواده‌ها رقم‌زد.

حضور فرماندار در برنامه های هفته ملی کودک کانون رودبار

اسماعیل میرغضنفری دراین مراسم ضمن تبریک هفته ملی کودک به حاضران، از برنامه‌های مسوولان برای توسعه‌ی فرهنگی شهرستان سخن‌گفت و از مربیان کانون و همراهی دیگر دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های هدف‌مند این روزها قدردانی‌کرد.

برپایه این گزارش، برگزاری ویژه‌برنامه‌ی«دست‌های‌ مهربان»، برپایی کارگاه‌های آموزشی با دعوت ازکارشناسان اداره‌های محیط‌زیست و بهداشت، برپایی نمایَشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضا و هم‌چنین اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان مناطق کم‌برخوردار و برگزاری کارگاه‌ فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری، از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک کانون رودبار به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =