داستان نویسی مکاشفه و رمزگشایی مشاهدات است

این داستان نویس ایرانی بابیان اینکه در دنیای امروز داستان یک ماجرا نیست بلکه یک مکاشفه و رمزگشایی مشاهدات است؛ گفت: داستان ماجرا و قصه تحلیل موضوع است.

به گزارش روابط عمومی اداره کانون کرمان؛ منیژه آرمین در کارگاه قصه گویی شانزدهمین جشنواره جوان سوره که با حضور اعضای فعال حوزه قصه نویسی در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد؛ با اشاره به تاریخچه داستان نویسی؛ افزود: داستان همزاد انسان است.

وی گفت: داستان همان حکایت های ساده ای است که انسان اولیه در غاره‌ها برای یکدیگر تعریف می کرده اند.

این داستان نویس ایرانی بابیان اینکه در دنیای امروز داستان یک ماجرا نیست بلکه یک مکاشفه و رمزگشایی مشاهدات است تصریح کرد: داستان ماجرا و قصه تحلیل موضوع است.

آرمین با اشاره به اینکه واقعیت ها و مشاهدات ماده خام داستان هستند گفت: نویسنده با توجه به جهان بینی، شناخت و تحقیقات وسیعی دارد وقایع را تحلیل می کنند.

وی یادآورشد: وقایعی را که نویسنده کار می کند واقعی است که دیگران ندیده اند و او دیده است.

منیژه آرمین در سال 1324 در تهران متولد شد.

او دارای مدرک کارشناسی در رشته روانشناسی و مجسمه‌سازی و همچنین کارشناسی ارشد مشاوره است.

زمینه‌های فعالیت او معلمی، مشاوره، پژوهش، کارهای مطبوعاتی، خبرنگاری، گزارشگری و کارهای هنری از جمله سفالگری و نقاشی است.

عضویت در هیئت مدیره گروه آبی بیکران هنر، همکاری با مجلات زن روز، پگاه، ندا، ادبیات داستانی و پیام زن، عضویت در هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم، بازرسی انجمن هنرمندان سفالگر معاصر، عضویت هیئت علمی انجمن قلم، عضویت شورای سیاستگذاری دوسالانه هشتم سفال، دبیری نمایشگاه ملی بزرگ زنان سفالگر ایران، در کارنامه‌اش به چشم می‌خورند.

آرمین در سال 64 در بخش ادبیات دفاع مقدس تقدیر شد.

آن روز که عمه خورشید مرد، ای کاش گل سرخ نبود، شب و قلندر، سرود اروندرود، راز لحظه‌ها، گزیده ادبیات معاصر (دفتر 16)، کیمیاگران نقش و بوی خاک از جمله آثار این هنرمند به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =