کد خبر: 282567
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵
بازدید 516
چهاردهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: چهاردهمین سوگواره عاشورایی این اداره کل با حضور ارادتمندان به خاندان اهل بیت ع در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس با اعلام این خبر گفت: فرزندان امام حسن علیه‌السلام، یاران امام حسین علیه‌السلام عنوان این محفل عاشورایی است که با حضور محمدرضا سنگری، شاعر، نویسنده و عاشوراپژوه، اعضای کانون و مربیان مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و جمعی از مشتاقان و ارادتمندان به فرهنگ پربار عاشورا برگزار می‌شود.

براین اساس دومین جلسه هماهنگی این سوگواره صبح روز 21 مهر ماه 1397 در اداره کل کانون فارس برگزار شد. معاون فرهنگی کانون فارس در این جلسه گفت: هر چند فرهنگ و قیام حضرت سید الشهدا(ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفایشان نه تنها در بین شیعیان بلکه در سراسر دنیا منتشر شده و روز به روز این واقعه بی‌همتا در همه دنیا پررنگ‌تر می‌شود اما آن‌طور که باید و شاید از این بستر بی‌نظیر بهره نبرده‌ایم و جا دارد به جای پرداختن به ظواهر و فقط عزاداری، به آگاهی و ترویج آموزه‌های عاشورا بپردازیم.

سعید رضا کامرانی در ادامه خاطرنشان کرد: 14 سال است کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس سعی کرده در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های دینی و عجین شدن فرهنگ با مذهب شیعه که نماد عمیق و ژرف آن در واقعه عاشورا و محرم دیده می‌شود به صورت فرایند محور، هم‌زمان با برپایی شب شعر عاشورایی فارس، سوگواره عاشورایی را با حضور کودکان و نوجوانان و مربیان و دست‌اندرکاران کانون و همه علاقه‌مندان به اهل بیت برگزار می‌کند که جای بسی افتخار است.  

معاون فرهنگی کانون فارس افزود: این سوگواره در بخش‌های: معرفی شخصیت شهدای کربلا، نشریه‌نگاری، قصه‌گویی، شعر، داستان، خاطره‌نویسی، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و پویانمایی و با حضور دکتر محمد رضا سنگری برگزار می‌شود.

چهاردهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، پنجشنبه 26 مهر ماه با حضور اعضا و مربیان در اداره کل کانون فارس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =