کودکان شهرستان گناباد، دنیایی پر از روشنایی و آگاهی آرزو کردند

مراسم گرامی‌داشت هفته ملی کودک به همت مراکز کانون شهرستان گناباد و با حضور بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز در استادیوم ورزشی آزادی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این ویژه‌برنامه که در روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷ به همت کانون به عنوان دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده بود، بیش از دو هزار دانش‌آموز حضور داشتند.

اعظم خزاعی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ گناباد و نماینده کانون در شورای اداری شهرستان ضمن تشکر از همراهی دستگاه‌های متولی کار کودک گفت: پیرو مصوبه کنوانسیون حقوق کودک، این مراسم با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و عضو برگزار شد و کودکان در قالب بیانیه به حقوق خود اشاره کردند و دنیایی پر از دوستی و مهربانی و فاقد قهر و تاریکی را آرزو کردند و از محمدطاهای فرزند عزیز ایران‌زمین و کودکان سوریه، یمن، عراق، فلسطین و آنان که در سرزمین‌های دیگر گرفتار جنگ و ترس هستند به نیکی یاد کردند.

در این مراسم کانون ضمن اجرای فعالیت قصه‌گویی توسط یکی از شرکت‌کنندگان در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، ایستگاه‌های هنری چون نقاشی و کاردستی و قصه‌گویی به زبان محلی را برپاکرد. مربیان آموزش‌وپرورش با آموزش نقاشی بر روی سفال و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی با معرفی کتاب‌های مناسب برای رده سنی کودک و نوجوان در کنار کارگاه سفال اداره میراث فرهنگی در برگزاری هر چه بهتر این مراسم اهتمام ورزیدند.

سازمان هلال‌احمر شهرستان نیز در یک فراخوان از عموم مردم دعوت کرده بود، وسایل بازی و سرگرمی مناسب و سالم که دیگر در منزل‌شان کاربرد ندارد را از طریق کانون «غنچه‌های هلال» به دست کودکان بی‌بضاعت برسانند.

اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز با برپایی ایستگاه‌های ورزشی چون؛ پنالتی هدفمند، طناب‌کشی بزرگترها و کوچکترها، حلقه، پازل و... و. این روز را برای کودکان و والدین‌شان شادتر و خاطره‌انگیزتر کردند.

نمایی کوچک از شهرک ترافیت و تبیین مقررات راهنمایی و رانندگی با مشارکت نیروی انتظامی از دیگر ایستگاه‌های فعال و پربازدیدکننده در این روز بود.

در این ویژه‌برنامه که به همت کانون پرورش فکری و با همکاری فرمانداری برگزار شد اداراتی چون؛ ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، بهزیستی، مخابرات، هلال‌احمر، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه علوم‌پزشکی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، نهاد کتابخانه‌های عمومی، شهرداری گناباد، شهرداری بیدخت، ناحیه مقاومت بسیج خواهران و نیروی انتظامی مشارکت داشتند و عصری دلنشین را به کودکان و والدین‌شان هدیه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =