شیوه اخلاق و عمل مربیان کانون پرورش فکری روی مخاطب اثر دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که پرورش فکر کودکان و نوجوانان بسیار مهم و کار اصلی انسان است، گفت: شیوه اخلاق و عمل مربیان کانون پرورش فکری روی مخاطب تاثیر اثر دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه  استان در دیدار با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: هفته کودک یعنی همه استعدادهای بشری و ذخیره‌ای که امانت خداوند است.

وی با اشاره به این که امروز کودکان مسلمان یمن، میانمار، فلسطین امنیت ندارند و پیش چشمان والدین کشته می‌شوند و یا از گرسنگی و بیماری می‌میرند، گفت: این کودکان و زنان در هجوم‌های بدتر از مغول غرب، در کشورهای اسلامی کشته می‌شوند و فرق ندارد آن‌ها هم کودکان ما هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که باید از تمام کودکان جهان حمایت شود، افزود: متاسف هستیم از تمدن وحشی غرب که به جای تربیت نسل انسان در حال درندگی هستند.

آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسئولیت مقدس و بزرگی دارند اما باید حواسشان باشد که در این راستا ضایع و کوتاهی نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کسی که سنت حسنه و بنای بنیان خیری را بگذارد بعد از او هرچه آثار آن باشد در همه آن‌چه که در آن خیر واقع شده شریک است و به همان میزان اگر کوتاهی و حق کسی ضایع شود در انحراف آن شریک است.

وی با اشاره به این‌که پرورش فکر کودکان و نوجوانان بسیار مهم و کار اصلی انسان است، عنوان کرد: رسالت اصلی پیامبران الهی هم یعلمهم و یزکیهم بوده است، لذا اگر انسان از جایگاه انسانی خودش برود همه چیز به هم می‌ریزد.

به گفته وی تعلیم مقدمه متصل به تربیت است و در تعلیم هر علمی همین اندازه که استاد مسلط و مهارت برای انتقال علم را داشته باشد کافی است اما در تربیت این‌گونه نیست بلکه ضمن این‌که باید این مهارت را داشته باشد شیوه اخلاق و عمل مربی است که تاثیر می گذارد.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه استان طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز گزارشی از برنامه‌های کانون استان در شش ماهه نخست سال 97 و برنامه‌های هفته ملی کودک ارایه کرد.

خوانش دل‌نوشته‌ای در وصف مقام معظم رهبری(مدظله العالی) توسط یکی از اعضا و رونمایی از سردیس سفالی دو شهید از دیگر برنامه‌های این دیدار بود که صبح روز پنج شنبه 19مهر 1397 در ششمین روز از هفته ملی کودک در محل دفتر نماینده ولی فقیه استان صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =