شانزدهمین جلسه ی انجمن ادبی آفرینش کانون زنجان در حاشیه‌ی نهمین نمایشگاه کتاب زنجان

همزمان با هفته ملی و روز جهانی کودک شانزدهین جلسه انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری استان زنجان با محوریت دفاع مقدس در قالب نقد و بررسی کتاب و با حضور نویسنده ی کودک و نوجوان جناب آقای "هادی خورشاهیان" در حاشیه ی نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ در این جلسه که با محوریت دفاع مقدس برگزار شد اعضای انجمن ضمن قرائت آثار به نقد و بررسی کتاب «راز انباری قدیمی»، نوشته ی فاطمه قشمی(مربی ادبی استان) پرداختند.

راز انباری قدیمی از مجموعه کتابهای منتشر شده‌ی کانون استان است که با همکاری مرکز حفظ آثار شهدا همزمان با بزرگداشت 428 شهید نوجوان زنجان، چاپ و منتشر شده است.

حضور جناب آقای هادی خورشاهیان به عنوان کارشناس بررسی این کتاب در استان فرصتی بود تا اعضا پای صحبت های ایشان بنشینند.

خورشاهیان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع شاعران و نویسندگان نوجوان بیان داشتند پرداختن به موضوع دفاع درجنگ هشت ساله به اندازه پرداختن به موضوع صلح اهمیت دارد؛ ما ازجنگ می‌نویسیم ولی در واقع موضوع اصلی ما صلح است. این نویسنده حوزه دفاع مقدس تاکید کرد: باید در مورد کشورمان ایران و ثمرات جنگ تحمیلی تا حد ممکن دیگران و به ویژه نسل جدید را آگاه کنیم.

ایشان انتخاب نام مناسب و شناسایی درست مخاطب را از جمله ویژگی‌های کتاب راز انباری قدیمی برشمرد.

 خورشاهیان از جمله شاعران و نویسندگانی است که هم در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد و هم در حوزه‌ی ادبیات بزرگسالان. از او تاکنون بیش از 80 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف ادبیات منتشر شده است.

وی هم اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صدور مجوز و سانسور(ممیزی) برای کتاب‌های داستان مشغول به کار است و مجموعه داستان آلبوم دردسر از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکی از رمان های موفق اوست.

در انتهای این جلسه اعضا به قرائت آثار پرداخته و آثار توسط اعضا و نویسنده مهمان جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

این نشست با همکاری اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های شهدا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن نمایشگاه کاسپین همزمان با نهمین نمایشگاه کتاب زنجان و هفته ملی کودک برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =