همایش بزرگ قصه‌گویی

به مناسبت هفته ملی کودک همایش بزرگ قصه‌گویی با همکاری برخی ازاعضای کمیته حقوق کودک در محل سالن شهید مدرس خواف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در روز سه‌شنبه ۱۷مهرماه۱۳۹۷، همایش بزرگ قصه‌گویی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواف با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر خواف وبهزیستی برگزار شد.

نصرت لقای‌رودی مربی مسوول مرکز قصه‌گویی را یک ابزار مهم تربیتی دانست و گفت: اهمیت و ارزش قصه‌گویی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و یکی از ابزار مهم تربیتی چه در گذشته و چه زمان حاضر است. و در قرآن کریم نیز بارها با قصه‌ها و داستان‌های شیرین مواجه می‌شویم که به مسائل اخلاقی و تربیتی اشاره دارد و این موضوع ارزش قصه‌گویی، این هنر دیرینه را صدچندان می‌کند.

مربی مسوول مرکز، هدف از برگزاری همایش قصه‌گویی در خواف که دارای پیشینه فرهنگی بسیار غنی هم می باشد؛ را زنده کردن این سنت دیرینه و جلوگیری از کم‌رنگ شدن قصه و قصه‌گویی در بین قشر جوان عنوان کرد و گفت: با وجود توجه بیش از اندازه جوانان به فضای مجازی و دور شدن افراد خانواده از هم، به نظر می‌رسد که دیگر خبری از آن محافل گرم قصه‌گویی که در گذشته بسیار مورد استقبال کوچکترها و بزرگترها نیست و امیدوارم بتوانیم با برگزاری چنین همایش‌هایی سهمی کوچک در زنده نگه داشتن سنت‌ها و فرهنگ بومی خود داشته باشیم.

در این همایش که یکی از مصوبه‌های کمیته حقوق کودک شهرستان بود، قصه‌گویان منتخب شهرستان به روایت قصه‌های شنیدنی پرداختند.

گفتنی است؛ در این همایش انواع قصه‌گویی از جمله: قصه‌گویی بومی، قصه‌گویی با ابزار و قصه‌گویی سنتی توسط گروه‌های سنی مختلف مانند: مادربزرگ‌ها، والدین و نوجوانان انجام شد و مورد استقبال حاضران در همایش قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =