کد خبر: 282630
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
رقابت قصه‌گویان در هرمزگان آغاز شد

بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مرحله استانی آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش شهر بندرعباس درحال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، در این جشنواره که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر درحال برگزاری است، ۳۸ قصه‌گو برای راهیابی به مرحله منطقه‌ای باهم رقابت می کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در ابتدای این جشنواره گفت: برای این دوره از جشنواره قصه‌گویی ۲۵۰ قصه به دبیرخانه استانی ارسال شده که از این تعداد ۹۳ قصه مربوط به بخش تخصصی بود.

ناهید سلیمانی احمدی افزود: مسابقات قصه گویی بخش منطقه ای آذرماه امسال بخش زنان و مردان، مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها، دختران و پسران و بخش ۹۰ ثانیه در کرمان برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در بخش نخست این جشنواره که با اجرای ۱۹ قصه‌گو همراه بود، «لنا علوی» نخستین قصه‌گوی این دوره از جشنواره بود که با قصه «بز و میش» از کتاب افسانه شعبان نژاد در بخش دختران شرکت کرد.

«علیا آذرخش» نیز در بخش مادربزرگ دومین شرکت کننده با قصه «من و کنار»در این جشنواره حاضر شد.  

سومین شرکت کننده این جشنواره «فاطمه غلامزاده نخلی» در بخش زنان بود که با قصه «تیستو سبز انگشتی»از کتاب موریس درونون ترجمه لیلی گلستان به این جشنواره آمد.

در ادامه این مراسم قصه گویی «زهرا فرزین نسب» در بخش دختران با داستان «نمکی»از کتاب ناصر یوسفی به روی سن قصه گویی رفت.

«فاطمه غفاری سروستانی» پنجمین قصه‌گوی بخش نخست این جشنواره با قصه «آدم کوچولوی شجاع» از کتاب ناهید مهدوی اصل در بخش زنان و مردان قصه گفت.

« هدی کهوری نژاد» دیگر قصه‌گوی این دوره از جشنواره نیز با قصه « اگر این چوب مال من بود» از کتاب محمدرضا شمس در بخش مادربزرگ برای مخاطبان قصه گویی کرد.

هفتمین قصه‌گوی بیست و یکمین جشنواره قصه گویی در هرمزگان« میری»  با قصه « آقای هزارپا و کفاش» از کتاب سامگیس زندی در بخش زنان بود.

ادامه جشنواره قصه گویی را « زهرا محمدی نژاد»  در بخش دختران با قصه « مم حسین»  از ادبیات شفاهی ادامه داد.

« قورقورک»  عنوان داستانی بود که « فاطمه رشید» آن را از کتاب علی خانجانی در بخش زنان برای این دوره از جشنواره انتخاب کرده بود.

« رضا غریب آزاد دریایی» نیز در بخش مردان از کتاب سهراب سعیدی نویسنده مینابی استان هرمزگان « مرد خارکن و بی بی سوک سوکو» را برای این جشنواره آورده بود.

« سعیده پوازی» نیز برای بخش دختران « قیچی که دنبال کار می گشت» را از کتاب منیره هاشمی قصه‌گویی کرد.

رقابت برای دستیابی به بخش منطقه ای بیست و یکمین جشنواره قصه گویی با قصه بازی مدادها از سوی 'زهرا گلزاری از کتاب امیر مراد حاصل برلی بخش زنان ادامه یافت.

زهرا رحمانی نیز در بخش نخست این جشنواره قصه « آسیاب بچرخ» از کتاب سرور کتبی برای بخش زنان را قصه‌گویی کرد.

« یک راه بهتر»از کتاب نورا حق پرست در بخش دختران،   « دوستی خاله خرسه » در بخش زنان و « فرشته ای از آسمان»  از کتاب ناصر کشاورز را به ترتیب مبینا سبزه، زهرا حمیدی و امید ترکمانی قصه‌گویی کردند.

« نجوا آزاد»  نیز با « روباه دم بریده» از ادبیات شفاهی به این جشنواره آمده بود« آزادبشمی» نیز با « دوستی خورشید با  فلفل های رنگی» قصه گفت.

« محمدعلی قویدل» آخرین قصه‌گوی بخش پدربزرگ‌ها بود که با قصه « منتیل پا» از کتاب مهرداد شکوهی در بیست‌ویکمین جشنواره شرکت و قصه‌گویی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =