۲۱مین قطار قصه‌ها در  کانون تهران به راه افتاد

مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران صبح روز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ طی آیینی، با حضور ۵۷ قصه‌گو آغاز به کارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین‌المللی قصه‌گویی که با حضور قصه‌گویان تهرانی و جمعی از معاونان و کارشناسان برگزار شد، مدیرکل کانون استان در رابطه با قصه و تلاش انسان برای ساختن قصه‌ زندگی خود سخن گفت.

وی خطاب به دانش آموزان میهمان که از دبستان احد برای شنیدن قصه‌ها به این جشنواره دعوت‌شده بودند گفت؛ زندگی همۀ  ما آدم‌ها قصه‌هایی شنیدنی هستند که از تولد تا پایان عمر  توسط خود ما نوشته می‌شوند و هرکسی دوست دارد قصه زندگی‌اش به بهترین شکل رقم بخورد، اما این خواسته بدون تلاش میسر نیست.

محمود سلیمانی در ادامه یادآور شد؛ کسی که تلاش می‌کند، درس می‌خواند، درراه درست قدم برمی‌دارد، در خوردن و خوابیدن و تفریح حد تعادل را نگاه می‌دارد، قطعاً قصه زندگی‌اش پایانی شیرین و لذت‌بخش خواهد داشت.

وی با تأکید بر این نکته که همه می‌توانند قصه زندگی خود را با عملکرد درست و تلاش و کوشش  تغییر داده و سرانجام نیکی را برای خود رقم بزنند افزود؛ تصمیم‌گیری درست امروز ما در زندگی مقوله‌ای است که می‌تواند قصه زندگی ما را شیرین‌تر کند.  

سلیمانی در پایان سخنانش از کودکان و نوجوانان حاضر در سالن خواست برای بهتر شدن قصه زندگی‌شان، به روایات و سرگذشت گذشتگان خوب گوش دهند و از پندهای مفید قصه‌ها در راه بهتر زندگی کردن استفاده کنند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم « ام لیلا شعبانی» رابط جشنواره قصه‌گویی استان تهران گزارشی از استقبال قصه‌گویان در بخش‌های مختلف ارائه داد و در رابطه با برگزاری مرحله حوزه‌ای به شکل غیررقابتی و تعاملی نکاتی را یادآور شد.

این مسابقه در روز اول با ۱۲ قصه گو در نوبت صبح و ۱۳ قصه گو در نوبت عصر کار خود را آغاز کرد.  

ملک چیذری، مهتاب شهیدی، عباس قدیر محسنی داوران مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه قصه‌گویی سال ۹۷ هستند.

این رویداد تا روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون ادامه خواهد داشت و طی آیینی در عصر روز سه‌شنبه برگزیدگان، معرفی و از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =