کد خبر: 282650
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
بازدید 560
نشست ادبی «مشق شب» در کانون دامغان

نشست ادبی «مشق شب» همزمان با هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، همزمان با هفته ملی کودک، «روز کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه»، نشست ادبی «مشق شب» با دعوت از رضا هوشمند نویسنده و ناشر، جمعی از اعضای کودک و نوجوان کارگاه و انجمن ادبی در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان برگزار شد.

بهره‌مندی از مثلث سه‌گانه در داستان‌نویسی

هوشمند، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوان و قدردانی از مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان برای ایجاد بستر مناسب به‌منظور آشنایی بهتر مخاطبان با اصول داستان‌نویسی و شعرسرایی در این انجمن، بر مطالعه هدفمند و صحیح آثار و متون فاخر ادبیات ایران و جهان، نوشتن بی‌وقفه، رسیدن به روانی قلم، استخدام لغات و عبارات خواندنی و برداشت‌شدنی در نوشتار از سوی کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

نویسنده و ناشر مشق شب اظهار داشت: داستان‌نویسی با بهره‌مندی از مثلث سه‌گانه مطالعه، نوشتن و زاویه دید صحیح امکان‌پذیر است.

وی در ادامه افزود: رسیدن به یک نگاه جامع و گسترده در حوزه‌ی زاویه دید که هرچه کلی‌تر و جامع‌تر باشد، پیرنگ داستان و شخصیت‌پردازی کامل‌تر و جامع‌تری را ارائه می‌دهد.

هوشمند با مطالعه آثار داستانی اعضای نوجوان نسبت به توان‌مندی و استعداد آنها ابراز امیدواری و خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با برپایی جلسات متعدد و تخصصی داستان‌نویسی در استان، شاهد کشف استعداد و پرورش نوجوانانی هستیم که بی‌تردید آینده را از نوشته‌ها و داستان‌های‌ خود شگفت‌زده خواهند کرد.

نویسنده و ناشر مشق شب در پایان سخنانش با تأکید بر ضرورت پیوستگی و تداوم برگزاری کارگاه‌های تخصصی داستان‌نویسی و تبادل دانش و خلاقیت بین اعضا و مربیان، از مسئولان حوزه‌ی کودک و نوجوانان خواست تا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز پرورش آینده‌سازان نگاه کنند و از هیچ کمک و حمایتی در بالندگی و پرورش کودکان و نوجوانان این خطه مستعد و ادیب‌پرور دریغ نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =