آموزش‌های کودکان در استان مرکزی بر معیار مفاهیم قرآنی تدوین می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه آموزش‌های کودکان در استان مرکزی بر معیار مفاهیم قرآنی تدوین می‌شود گفت: مهمترین اولویت کانون پرورش فکری استان مرکزی توسعه فعالیت‌های قرآنی ویژه کودکان است.

جهانبخش قنبری در حاشیه برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در اراک با حضور در غرفه اطلاع‌رسانی خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در استان مرکزی اظهار داشت: خدا را شکرگذاریم که در استانی زندگی می‌کنیم که مزین به علما و بزرگانی چون امام راحل(ره) است و امروز میزبان قاریان قرآنی و کسانی هستیم که صدای ملکوتی قرآن را در استان ما طنین‌انداز کردند و امیدواریم که از برکت قرآن همواره در زندگی و کار در ابعاد معنوی و غیرمعنوی در امور زندگی بهره ببریم.

وی افزود: از آن‌ جایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایش فعالیت دینی است با شوق و اشتیاق در کنار این مسابقات فعالیت خود را انجام داده است به ویژه اقداماتی که برای کودکان و نوجوانان که به محل برگزاری این مسابقات مراجعه کرده و در این محل حضور می‌یابند.

قنبری تصریح کرد: کانون پرورش فکری برنامه‌های ویژه ایرا تدارک دیده که در راستای فرهنگ قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین ما باید جامعه را واکسینه کنیم این در حالی است که خطرات مختلفی جامعه را تهدید می‌کند از جمله فضای مجازی که باید بسترسازی مناسبی برای این موضوع داشت.

وی بیان کرد: مهمترین آمادگی که ما باید در مقابل دشمن داشته باشیم واکسینه کردن جوانان جامعه از طریق مانوس کردن آنها با فرهنگ قرآنی است که یکی از نمودهای ظاهری توسعه فعالیت قرآنی در بحث قرائت است که این مسابقات می‌تواند جامعه را با طنین‌انداز شدن صوت قرآن با بعد معنوی قرآن آشنا کند و ادامه کار بهره‌مندی از دستورات قرآن است که مهمترین اصل فرهنک قرآنی هم همین بعد ترویج اصول و دستورات قرآنی است.

قنبری ادامه داد: اگر ما بتوانیم جامعه قرآنی داشته باشیم قطعا هیچ بیماری معنوی و اعتقادی به جامعه اسلامی ما راه ندارد چرا که جامعه ما یک جامعه اسلامی است و تمام کارهای ما باید برمعیار همین اصول قرآنی باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مرکزی برضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی در حوزه کودکان تاکید کرد و گفت: گاهی والدین نسبت به آشنایی فرزندانشان با قرآن بی‌تفاوت هستند ولی برای آموزش‌های دیگر اهتمام عجیبی دارند در حالی که قرآن راه رستگاری را آموزش می‌دهد و تنها معجزه‌ای که در حال حاضر از پیامبران در اختیار بشر قرار دارد قرآن کریم است، قرآن وسیله هدایت انسان از ظلمت به سوی نور است ولی به تنهایی کافی نیست و به تبیین کننده نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: انس باقر آن چراغ روشنی در همه دوره‌ها است و چه بهتر که این انس و آشنایی از دوران کودکی که سنگ بنای شخصیت آدمی شکل می‌گیرد، زمینه‌سازی شود بنابراین پدر و مادر در ایجاد این ارتباط و زمینه آشنایی نقش مهمی دارند و قرآن‌آموزی یکی از حقوقی است که فرزند به عهده پدر دارد یعنی یا خود تعلیم دهد یا برای فرزندش معلم قرآن بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =