کانون پرورش فکری می‌تواند مروج خوبی‌ها در جامعه باشد

استاندار فارس گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند ترویج دهنده خوبی‌ها در جامعه باشد و راه و رسم خوب زندگی کردن را به فرزندان ما بیاموزد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، مهندس اسماعیل تبادار در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که تعدادی از کودکان و نوجوانان برگزیده نیز حضور داشتند، گفت: این مجموعه یک کارکرد بسیار خوب دارد و آن اینکه زمینه و شرایط داشتن یک نگاه خوب و مناسب به زندگی را به عنوان یک اصل فراهم می‌کند. وی مناسب‌ترین موضوع زندگی را تفکیک بین خوبی‌ها و بدی‌ها دانست و تصریح کرد: تعلیم و یادگیری خوبی‌ها و پرهیز از بدی‌ها می‌تواند امر مسلم روش‌ومنش زندگی باشد.

استاندار فارس گفت: باید قبل از اینکه تعلیم را در دستور کار خود داشته باشیم به مسأله تربیت و پرورش بپردازیم و بهادهیم. اسماعیل تبادار افزود: ضرورت دارد که نظام آموزشی ما با نظام تربیتی ممزوج شود تا بتواند راه‌ورسم زندگی و آینده روشن را به ما نشان دهد. او کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکانی برای پرورش و باروری اندیشه دانست و افزود: اگر باروری اندیشه، معنا داشته باشد فرزندان ما خواهند توانست در یک جمع با اعتماد به نفس بالا صحبت کنند.

وی ادامه داد: فرزندان ما همزمان با تعلیم نیاز به مهارت‌های زندگی دارند و این مهارت‌ها در شناخت حقوق هر انسانی نسبت به مناطق زیستی او است و فرزند ما باید نسبت به حق و حقوق خود و دیگران آشنایی داشته باشد. نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه پرورش، هدایت فکری و اندیشه می‌تواند قبل از تجربه معنا داشته باشد گفت: اگر نظام پرورشی و مناسب‌سازی اندیشه‌ها برای زندگی در جامعه مهیا شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهدشد.

استاندار فارس افزود: پدران و مادران می‌توانند در کنار کانون پرورش فکری فرزندان خوبی را تربیت کنند و فرزندان هرآنچه را که از گذشت و راستی از پدر و مادر خود می‌آموزند همان را الگو قرار می‌دهند.

در این دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز ضمن ارائه توضیحی درباره فعالیت‌هاو پیشینه کانون پرورش فکری گفت: روز جهانی و هفته ملی کودک با همکاری خوب دستگاه‌های عضو این کمیته و با شعار آینده را باید ساخت با انجام فعالیت‌ها و ویژه‌برنامه‌های مختلف برای مخاطبین کودک استان همراه بود. زهرا افتخاری هدف از گرامیداشت این هفته را آشنا کردن کودکان با حقوقشان و توجه دادن آن ها به دنیای اطراف، سلامت جسم و روح و تفکر و همچنین آگاه کردن خانواده‌ها، اولیای تربیتی و مسئولین به دوره حساس کودکی و نیازهای این دوره عنوان کرد و گفت: این کودکان، پدران، مادران و آینده سازان ایران اسلامی هستند که نباید از هیچ تلاشی برای پیشرفت و رشد روحی و جسمی آن ها فروگذار کرد.

در این نشست اعضای کانون فارس صمیمانه با استاندار صحبت و برخی از درخواست‌هایشان را بیان کردند. برگزاری جلسات ماهانه نمایندگان کودکان و نوجوانان با استاندار، ساخت مراکز فرهنگی هنری کانون در بخش‌های مختلف شهر با هدف دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به این مراکز، ساخت کتابخانه‌هاو پژوهشکده‌های ویژه کودکان و نوجوانان، تجهیز سالن‌های تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان و تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های به‌روز و بیشتر، از جمله درخواست‌های اعضای کانون فارس بود که در نشست با استاندار فارس مطرح شد.

این دیدار به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک و با هدف بهره‌مندی از دیدگاه@های مقام عالی دولت در استان فارس و آشنایی بیشتر استاندار با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فعالیت‌ها و درخواست‌های کودکان برنامه‌ریزی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =