رقابت 19 قصه‌گوی هرمزگان در بیست‌ و یکمین جشنواره قصه‌گویی

رقابت 19 قصه‌گو هرمزگان در بخش عصرگاهی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان آغازشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، در این بخش قصه گویان استان عصر یکشنبه برای راهیابی به مرحله منطقه‌ای بیست‌ و یکمین جشنواره قصه ‌گویی در کرمان که آذرماه امسال برگزار می شود، مسابقه می دهند.

«یاسمن عباسی» نخستین قصه‌ گوی بخش عصرگاهی جشنواره با قصه «پیچ پیچی» از کتاب محمد رضا شمس قصه گویی خود را آغاز کرد.

«راحله حاجی نیا» نیز در بخش زنان دومین شرکت کننده با قصه «ابری» در این جشنواره حاضر شد و «نازنین نورالهی» نیز با «این همه تلق و ملق» از کتاب سرور کتبی در بخش دختران با دیگر قصه گویان در این بخش رقابت کرد.

«عفت تفضلی» که سال گذشته نیز در بیستیمن دوره این جشنواره حضور داشت، با قصه«ماهی کوچولو» از کتاب «صمد بهرنگی» به این جشنواره آمد.

در ادامه این مراسم قصه گویی «مرضیه رییسی» در بخش دختران با داستان «راسو و زاغ»از ادبیات شفاهی به روی سن قصه گویی رفت.

هم چنین «حنانه باعثی» در بخش عصرگاهی این جشنواره با قصه «جغد و دارکوب» از کتاب برایان و ایلد اسمیت در بخش دختران قصه می گوید.

«هانیه هادی نژاد» از مجریان و قصه گویان حوزه کودک و نوجوان است که با قصه « کلوچه های خدا» از کتاب کلر ژوبرت در بخش زنان به بیست و یکمین جشنواره قصه گویی آمده است.

دیگر قصه گوی این جشنواره احمد رنجبر در بخش مردان است که با قصه«مرغ باهوش» از کتاب «مهدی آذر یزدی» به این جشنواره پا نهاده و «آناهیتا محلفی» از دیگر قصه گویان دوره گذشته نیز امسال با قصه «یه آرزو تو قلبشه» از مجله سیمین بازرگان در این رقابت تنگاتنگ شرکت کرده است.

ادامه این جشنواره را «هدیه زین الدینی» با قصه «کرم اندازه گیر» از کتاب لئولیونی» در بخش دختران ادامه می دهد و «ملیسا پوری زاده» نیز با قصه«راز آن درخت» برای راهیابی به بخش منطقه ای این جشنواره به روی سن می رود.

قصه «فندقی و کار بزرگ» اثر محمدرضا یوسفی را «فایزه مهرافشان» در بخش زنان قصه گویی می کند و «بی بی فاطمه ساحلی زادگان» با قصه«روزی» اثر مژگان عباسی، پروانه ماندگاری و مجید ذاکری» از شاعران و نویسندگان استان هرمزگان این جشنواره را ادامه می دهد.

«پریزاد و پسرپادشاه» عنوان قصه « فاطمه بهرام نژاد» است که در بخش زنان قصه گویی می کند و «الهام اشرافی جاسکی» نیز در بخش زنان از «قندیل کوچک» از کتاب غسان کنفانی ترجمه غلامرضا امامی می گوید.

« صفا افشاری» در رقابتی تنگاتنگ « ملکه گلها» را قصه‌گویی می کند و مبینا جعفری با «کلوچه خوشمزه» قصه گویی این دوره را ادامه می دهد.

رقابت برای دستیابی به بخش منطقه ای بیست و یکمین جشنواره قصه گویی با قصه«این همه تلق و ملق» اعظم خلیلی ادامه دارد.

پایان بخش این دوره از جشنواره قصه گویی در استان هرمزگان با «عبدالرسول معینی» با قصه «کلو و ملو» در بخش پدربزرگ ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بخش نخست بیست و یکمین جشنواره قصه گویی استان هرمزگان در بخش استانی که با اجرای 19 قصه گو در بخش دختران، زنان و مردان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها همراه بود، «لنا علوی» با قصه «بز و میش» از کتاب افسانه شعبان نژاد، «زهرا فرزین نسب» با داستان «نمکی» از کتاب ناصر یوسفی، «زهرا محمدی نژاد» با قصه «مُم حسین» از ادبیات شفاهی، «سعیده پوازی» با قصه «قیچی که دنبال کار می گشت» از کتاب منیره هاشمی و «مبینا سبزه» با قصه «یک راه بهتر» از کتاب نورا حق پرست در بخش دختران به روی سن رفتند.

همچنین «فاطمه غلامزاده نخلی» با قصه «تیستو سبز انگشتی» از کتاب موریس درونون ترجمه لیلی گلستان، «معصومه میری» با قصه «آقای هزارپا و کفاش» از کتاب سامگیس زندی، «فاطمه رشید» با قصه «قور قورک» از کتاب علی خانجانی، «زهرا گلزاری» با قصه «بازی مدادها» از کتاب امیر مراد، «زهرا رحمانی» با قصه «آسیاب بچرخ» از کتاب سرور کتبی و «زهرا حمیدی» با داستان «دوستی خاله خرسه» در بخش زنان قصه گفتند.

«علیا آذرخش» با قصه «من و کنار» و «هدی کهوری نژاد» با قصه «اگر این چوب مال من بود» از کتاب محمد رضا شمس در بخش مادر بزرگ با رفتن بر روی سن قصه گویی کردند.

«فاطمه غفاری سروستانی» با قصه «آدم کوچولوی شجاع» از کتاب ناهید مهدوی اصل در بخش زنان و مردان و «رضا غریب آزاد دریایی» با قصه «مرد خارکن و بی بی سوک سوکو» از کتاب سهراب سعیدی نویسنده مینابی در بخش مردان در این جشنواره به روی سن رفتند.

همچنین «امید ترکمانی» با قصه «فرشته ای از آسمان» از کتاب ناصر کشاورز ، «نجوا آزاد» با داستان «روباه دم بریده» از ادبیات شفاهی ، «شادی آزاد بشمی» با قصه «دوستی خورشید با فلفل های رنگی» و «محمدعلی قویدل» با قصه «منتیل پا» از کتاب مهرداد شکوهی نیز در مرحله نخست به قصه گویی پرداختند.

مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی در هرمزگان با شرکت 38 قصه گو در حال برگزاری است پنج نفر در مرحله استانی این دوره به بخش منطقه ای آن که در آذرماه امسال استان کرمان برگزار می شود، راه می یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =