کانون در پرورش نسل آینده نقش مهمی دارد

نقش پرورشی کانون درتربیت نسل آینده‌ساز کشور بسیار مهم است.

به گزارش روابط  عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، دکترمحمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در افتتاحیه مرحله استانی جشنواه بین المللی قصه گویی با بیان این مطلب عنوان کرد:وظایف و رویکردهای کانون پرورش فکری در زمینه پروراندن ذهن کودکان، مکمل برنامه‌های آموزشی آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه سال‌ها از فعالیت کانون می گذرد و طی این مدت این نهاد فرهنگی به خوبی مسئولیتش را ایفا کرده است، افزود: به عنوان یک عضو مراکز فرهگی و هنری کانون پرورش فکری همیشه احساس نشاط می کردم از اینکه در چنین محیطی قرار می گرفتم و می توانستم از کتاب‌های که متناسب سن و سال‌مان بود بهره ببرم.

فرماندار بجنورد با تأکید بر اینکه امروز باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان اطلاعات و آگاهی به روزی داشته باشند، ادامه داد: اینکه ما قصد داریم چه سمت و سویی برای پرورش وکودکان و نوجوانان انتخاب کنیم بسیار اهمیت دارد، باید هر لحظه این مهم را مدنظر قرار دهیم که مخاطبان برنامه‌های ما آینده‌سازان مملکت هستند.

به عقیده ثمینی کیفیت و نحوه پرورش کودکان و نوجوانان با کانون پرورش فکری و نظام آموزشی کشور است و به همین دلیل هم باید متصدیان امر دقت کنند که پرورش هم باید همگام با آموزش پیش رود و اینطور نشود که آموزش بر پرورش پیشی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در زمینه پرورش کودکان انجام شده است ولی هنوز جای کار دارد، گفت: در پرورش فقط ابعاد جسمانی لحاظ نشود بایستی جسم و روح کودکان و نوجوانان را در نظر گرفت و بر مبنای آن برنامه‌ریزی ‌های لازم را انجام داد.

وی در ادامه کانون را مهم‌ترین و البته امن‌تربن مکانی اعلام کرد که پرورش کودکان در آن شکل گرفته است و درخواست کرد تا استعدادهای کودان و نوجوانان به درستی شناسنایی شود زیرا ایران مهد اندیشمندان نام‌آور است.

وی همچنین به ۱۹ مهرماه و سالروز ورود رهبر انقلاب به استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: تعداد مراکز کانون هم به برکت این سفر پرخیر و برکت افزایش یافت و برخی از مراکز هم در حال حاضر اماده بهره برداری است و دانش اموزان بیشتری می توانند از خدمات مراکز کانون بهره‌مند شوند.

منیر صادقی مدیر کل کانون پرورش فکری استان هم در این آیین قصه‌گویی را یکی از مهم‌ترین ابزارهایی دانست که می‌تواند باعث از بین بردن شکاف بین نسلی می شود.

وی انتخاب عالمانه و آگاهانه قصه را یک هنر دانست و افزود: اگر قصه‌گو در انخاب قصه هوشیار باشد بدون شک به اهداف واقعی قصه گویی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه بخش ۹۰ ثانیه‌ای بخش جدیدی است که برای اولین بار امسال به سایر بخش‌ها افزوده شده است، تأکید کرد: ۱۳۰ قصه ۹۰ثانیه ای در خراسان شمالی در سایت جشنواره بارگزاری شده است و داوری این بخش هم بواسطه دبیرخانه از تهران انجام می‌شود.

وی ادامه داد:۳۰ قصه گوی منتخبشهرستانی در بخش سنتی شامل نوجوانان، مردان و زنان، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هم امروز به رقابت می‌پردازند و در نهایت ۱۱ برگزیده استانی به مرحله منطقه‌ای که در مازندران برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

'گفتنی است در این مراسم از عروسک قربان بگ و لوح های فشرده این عروسک بومی هم با حضور سرپرست معاونت سیاسی استانداری، مدیر کل کانون پرورش فکری، مدیر کل امور بانوان استانداری، سرپرست معاونت اجتماعی استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد، رئیس گزینش اداره کل آموزش و پرورش و معاون سوادآموزی اداره کل اموزش و پرورش رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =