همکاری صدا و سیما و کانون پرورش فکری توسعه می یابد

مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان بر ضرورت همکاری‌های مشترک میان این دو دستگاه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل این کانون در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان، کانون پرورش فکری را مجموعه‌ای فرهنگی و شاخص در حوزه کودک ونوجوان عنوان کرد و افزود: کانون ظرفیت همراهی و همکاری با صدا و سیما را در حوزه محتوایی برای  تولید برنامه‌های  کودک ونوجوان دارد و می تواند با صدا و سیما همکاری موثری داشته باشد.

محمدعلی یزدان‌شناس با اشاره به رویکرد برنامه‎های امسال کانون پرورش فکری مازندران به فعالیت‎های بومی محلی و آداب و رسوم مناطق، اظهار اشت: آشنایی با آداب و رسوم  مازندران، احیای بازی‎های بومی محلی از جمله فعالیت‌های کانون در این خصوص است.

مدیر کل کانون مازندران به برگزاری مسابقه استانی بیست و یکمین جشنواره  بین المللی قصه‌گویی  در مازندران هم اشاره داشت و با بیان اینکه مازندران میزبان  جشنواره منطقه‌ای این رویداد بین المللی در روزهای 3 و 4 آذرماه امسال نیز هست، گفت: قصه گویان 5 استان تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی،سمنان، گلستان و مازندران  در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز با اشاره به اهمیت کانون اظهار داشت: کانون پرورش فکری با قشر مهم و حساسی سر و کار دارد و می تواند با برنامه‌هایش ضمن پرورش استعدادهای کودک ونوجوان، نقش مهمی در کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

صادق مقدسی با تاکید بر لزوم همکاری صدا و سیما با کانون پرورش فکری برای تولید محتوا در حوزه کودک ونوجوان تصریح کرد: ظرفیت کانون در تولید محتوا دارای اهمیت است و از این رو می توان با طرح این موضوع در شورای معاونین سازمان و برنامه ریزی در این خصوص به نتایج خوبی دست یافت.

وی گفت: حفظ فرهنگ بومی و زبان مازندرانی یکی از رویکردهای مهم در شبکه استانی مازندران است و انتقال این فرهنگ به نسل جوان و حراست از آن نکته مهمی است که می توان با همکاری کانون در این حوزه موفق بود.

مقدسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نقش قصه گویی را در حفظ میراث فرهنگی مهمم دانست و افزود: مولفه‌هایی مانند؛ آداب، رسوم، ارزش‌های فرهنگی و ... را می توان از طریق قصه گویی به بچه‌ها منتقل کرد و بر این اساس می توان از این ابزار فرهنگی برای تولید محتوای فرهنگی بهره برد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران با اعلام همراهی دستگاه مطبوعش با کانون پرورش فکری خاطر نشان ساخت؛ نیاز است تا این سازمان با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان در قالب برنامه‎های مشترک به تولید محتوای فرهنگی برای نسل امروز بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =