کد خبر: 282720
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
دست‌های مهربان

طرح‌ دست‌های مهربان با همکاری مشترک میان جمعیت هلال‌احمر تایباد و کانون در هفته ملی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در هفته ملی کودک، با نصب چادر سازمان جوانان به عنوان پایگاه در محل کانون شهرستان، و براساس فراخوان این طرح برگزار شد.

طاهره سیدین مربی مسوول مرکز در این‌باره گفت: هدف از این طرح ضمن ایجاد روحیه شادابی و نشاط و فضای دوستدار کودک، تقویت خلاقیت و حس بشر دوستانه در میان کودکان و نوجوانان بود. طبق فراخوانی که از قبل انجام شده بود، بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز مقاطع دبستانی و پیش‌دبستانی در مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد حضور پیدا کردند.

کودکان ضمن بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری چون ایستگاه نقاشی با موضوع «صلح و دوستی»، کاردستی و شنیدن قصه شیرین «پیر بار زنگی» با استفاده از عروسک‌های نمایشی، با دست‌های مهربان و سخاوتمندانه خود، هدایا و اسباب‌بازی‌های خود را در بسته‌بندی خلاقانه به نیروهای هلال‌احمر شهرستان اهدا کردند تا به دست کودکان بی‌بضاعت و کم‌برخوردار برسانند.

اجرای سرود روز جهانی کودک و مسابقه «پرچم را به من بده» از دیگر برنامه‌های جذاب این روز بود.

گفتنی است؛ مرتضی محدثی امام جمعه موقت اهل تشیع و مولوی توکلی امام جمعه اهل تسنن نیز در این ایام در فعالیت‌های کانون حضور داشتند و ضمن برقراری ارتباط دوستانه و صمیمی با کودکان، از مربیان کانون برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تاثیرگذار در پرورش خلاقیت و تعلیم آموزه‌های دینی قدردانی کردند.

بازدید کودکان کم‌توان ذهنی، کم شنوا و نابینا از کانون تایباد

مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد در پنجمین روز از هفته ملی کودک میزبان بیش از ۵۰ دانش‌آموز مدرسه استثنایی «جامی» بود.

در این بازدید که کودکان کم‌شنوا، نابینا و کم‌توان‌ذهنی حضور داشتند قصه طنز «پهلوان تنبل» توسط مربی فرهنگی کانون گفته شد. با آنکه انتظار می‌رفت این کودکان علاقه‌ای به قصه نداشته باشند اما چنان با اشتیاق با قهرمان داستان هم‌زادپنداری کردند و به اعمال و رفتار قهرمان قصه می‌خندیدند که تعجب مربیان را برانگیخته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =