بادبادک‌های صلح و دوستی به اهتزاز درآمد

مرکز فرهنگی هنری کانون تربت‌جام در هفته ملی کودک فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی متنوعی برای کودکان و نوجوانان اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، نمایشگاه کتاب و سرگرمی با مشارکت انتشارات ضریح آفتاب هم‌زمان با هفته ملی کودک در کانون شهرستان تربت‌جام برپا شد.

نسیمه اسماعیل‌جامی مربی مسوول مرکز در این‌باره گفت: نمایشگاه و فروشگاه کتاب و سرگرمی از ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷ دایر و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد و بازدیدکنندگان علاوه بر خرید این فرصت را کسب خواهند کرد تا از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی مرکز چون معرفی کتاب‌ها و شخصیت‌های عاشورایی، کارگاه ادبی و نقاشی و قصه‌گویی و مسابقات متنوع بهره‌مند شوند.

اعضای شورای اسلامی شهرستان که از نمایشگاه و ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک دیدن کردند ضمن حضور در جمع کودکان و نظاره نحوه اجرای فعالیت‌ها توسط مربیان متخصص و کارآمد کانون، این فعالیت‌ها را در پرورش خلاقیت و کشف استعدادها و توانایی‌های کودکان موثر ارزیابی کردند.

حمیدی فرماندار شهرستان نیز با توجه به کمبود مرکز فرهنگی کانون در شهرستان و برای بهره‌مندی سایر دانش‌آموزان به خصوص کودکان مناطق کم‌برخوردار گفت: امیدوارم با هم‌فکری و تعامل میان فرمانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتوان راهکاری برای تامین و تجهیز کتابخانه سیار شهری و روستایی انجام داد.

در چهارمین روز از هفته ملی کودک‌ و ۱۷ مهرماه، کانون با همکاری و مشارکت اداره ورزش و جوانان، دانشکده علوم پزشکی و آموزش وپرورش شهرستان، جشنواره بادبادک‌ها را با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز در زمین چمن اداره ورزش وجوانان برگزار کرد. این جشن با هدف شادی وسلامتی و با پیغام صلح و دوستی برگزار شد و بچه‌ها بادبادک‌های دست‌ساز خود را به پرواز در آوردند.

در ۱۸ مهرماه که با عنوان «آموزش، سلامت و ایمنی» نام‌گذاری شده بود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان تربت‌جام با همکاری فرمانداری، آموزش و پرورش اقدام به توزیع بسته‌های تغذیه سالم میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین کرد و آنان با فعالیت‌های کانون آشنا شدند.  

جشن قصه‌گویی، بازدید دانش‌آموزان دبستان غیرانتفاعی «حسان» و شرکت در مسابقه نقاشی، برگزاری نشست کتاب‌خوان با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی با حضور دانش‌آموزان اتباع خارجی از کشور دوست و همسایه‌مان افغانستان و معرفی کتاب‌های «دعاهایی برای صلح جهانی»، «قصه‌های کربلا» در این نشست با هدف ایجاد فضایی دوستانه و آشنایی بیشتر کودکان از آداب وسنت‌ها و حتی پوشش متفاوت کودکان سایر کشورها از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در مرکز کانون تربت‌جام بود.

گفتنی است در این ایام سرگرد اکرامی از نیروی انتظامی ضمن حضور در جمع دانش‌آموزان، از آسیب‌های فضای مجازی و عدم توجه والدین به این امر گفت و از کودکان خواست به عنوان همیار پلیس به خانواده‌های خود در استفاده بیش از حد از تلفن‌های همراه و فضای مجازی تذکر دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =