مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان کردستان به کار خود پایان داد

دیروز دوشنبه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، هیات داوران این جشنواره در بخش زنان و مردان بالای 18 سال این جشنواره اکبر اسدی با قصه قایم باشک از مرکز فرهنگی هنری کامیاران، سید یاسر هاشم زاده با قصه خدای محمود نجار از مرکز فرهنگی هنری بیجار، طاهره اصفهانی با قصه ی اگر این چوب مال من بود از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سنندج، مهری اسدی با قصه ی حسن ترسو از مرکز فرهنگی هنری کامیاران و مینا عسگری با قصه ی خیاط حیله گر از مرکز فرهنگی هنری قروه به عنوان نفرات برگزیده انتخاب کردند.

در بخش پدر بزرگ و مادربزرگ ها مریم علی محمدی از سنندج با قصه ی آش سنگ، سعید محمدی از سقز با قصه ی جزای نیکی با نیکی، صابر قادر پور از مریوان با قصه ی برف و بوران به عنوان برتر معرفی شدند.

همچنین در بخش پسران و دختران سارا خدابنده‌لو از سریش آباد با قصه ی آن بالا این پایین ،آرینا کریمی از مرکز شماره 3 سنندج با قصه ی نخودی و پگاه فرج اللهی از کامیاران با قصه ی بی بی چارقد گلی بزک پشم فرفری به مقام های برتر رسیدند.

در بخش تقدیر شدگان نگین عزتی از مریوان با قصه ی آهوی گردن دراز و  نادیا حمزه کرمی از مجتمع فرهنگی هنری سنندج با قصه ی دختر تنها معرفی شدند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این آیین گفت: برگزیدگان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی استان در مرحله منطقه‌ای با برگزیدگان هم منطقه ای خود در استان های دیگر رقابت می کنند.

سهیلا شیخی افزود:این جشنواره با موضوع «قصه زندگی من» با رویکرد «خوب زندگی کردن تمرین می خواهد» در دو بخش عمومی و تخصصی  برگزار شد.

وی گفت:در مرحله شهرستانی جشنواره قصه گویی ۱20 نفر قصه گو در رده های سنی پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها، زنان و مردان و دخترها و پسرها حضور داشتند که 31 نفر از این تعداد به مرحله استانی راه ییدا کردند و با هم به رقابت پرداختند.

شیخی خاطر نشان ساخت: کودکان از طریق داستان ها و افسانه ها با حقایق و تجربه های زندگی آشنا می شوند. تأثیرپذیری از شخصیت های قصه، تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان نیز از دیگر تأثیرهای آموزشی و تربیتی داستان سرایی به شمار می روند.

سهیلا شیخی افزود: گاهی یک قصه می تواند تاثیری بر زندگی و آینده ی کودک بگذارد که ده ها آموزش از آن عاجز است.

 وی در ادامه عنوان کرد: قصه ها می تواند از نظر تربیت اجتماعی، عاطفی و اخلاقی نیز موثر واقع شوند و بسیاری از مقررات، هنجارهای اجتماعی و دستورالعمل های زندگی را منتقل کنند. چگونگی روبرو شدن با مشکل ها، حل آن ها و بسیاری از الگوهای رفتاری در گروه ها و طبقه های مختلف اجتماعی و سنی در داستان ها بیان می شود.

لازم به ذکر است، ماریا احمدی، محمدرضا کلهر و رضا امیری داوری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان کردستان را بر عهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =