کد خبر: 282730
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
قصه گویان برتر خراسان شمالی معرفی شدند

برترین قصه‌گویان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در خراسان شمالی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، منیر صادقی مدیر کل کانون استان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: به همت کانون پرورش فکری هر سال این هنر اصیل ایرانی اسلامی در استان‌ها محک زده می‌شود و جشنواره قصه گویی برگزار شده و  مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امسال در بخش سنتی این جشنواره یک روزه ۳۰ قصه گوی منتخب از بین پدربزرگان و مادربزرگان، نوجوانان، مردان و زنان به رقابت پرداختند، اضافه کرد: در پایان ۵ قصه گوی برتر بخش مردان و زنان به مرحله منطقه و ۶ قصه‌گوی برتر بخش پدر بزرگ و مادربزگ‌ها و نوجوانان هم به مرحله بین الملل راه خواهند یافت.

گفتنی است بر اساس رأی هیأت داوران در بخش قصه گویی مردان و زنان، «اسماعیل عسکری، افسانه رحمانی فضلی، مریم احتشام، ملیحه بیابانی و سمیه بهرامی» به مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی راه یافتند.
بر همین اساس در بخش نوجوانان هم «امیرحسین جابری، سلما حصاری و زهرا رفیعی راد» برتر شناخته شدند و داوران در بخش مادربزرگان و پدربزرگان نیز «ابوالفضل مقصودی، صغری ارحامی و بی بی آغا گلزار مطلق» را برتر معرفی کردند.
بر پایه این گزارش داوری جشنواره را هما غلامزاده، محمد مهنانی و محمدتقی ابراهیمیان به عهده داشتند و علی خدابنده هم به عنوان ناظر جشنواره بر برگزاری این رویداد نظارت کرد. 
خراسان شمالی در تقسیمات کشوری جشنواره قصه گویی، در منطقه پنج قرار داده شد است و قصه گویان برتر استان در بخش مردان و زنان بایستی با قصه گویان استان‌های البرز، خراسان رضوی، مازندران، تهران، سمنان و گلستان در استان مازندران به رقابت بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =