کد خبر: 282733
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
بازدید 472
۸۱۵ اثر قصه‌گویی در استان مرکزی تولید شده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از تولید ۸۱۵ اثر قصه‌گویی در بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش‌های تخصصی، بزرگسالان، مقاله‌نویسی و ۹۰ ثانیه‌ای خبرداد.

جهانبخش قنبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اهداف تربیتی کانون  در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: جشنواره قصه‌گویی از مراکز کانون پرورش فکری شهرستان‌ها آغاز شده و تامراحل استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی ادامه دارد. این جشنواره به بخش‌های قصه‌گویی تخصصی، ۹۰ ثانیه‌ای و مقاله‌نویسی تقسیم می‌شود.
قنبری ادامه داد: قصه‌گویی تخصصی به جهت رده سنی در قالب قصه گویان نوجوان از ۱۴ سال تا ۱۸ سال، ۱۸ سال به بالا و پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها تعریف می‌شود. در قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای نیز قصه‌گو باید توان بیان بخشی از خاطرات زندگی و مباحث مربوط به زندگی را داشته باشد. در مقاله‌نویسی نیز موضوعات مشخص و در قالب مبانی دینی که همگی در برگیرنده مکارم اخلاقی است عنوان می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: در استان مرکزی در بخش نوجوانان ۱۰۰ نفر قصه‌گو شرکت کردند. ۹۶ نفر از بزرگسالان بالای ۱۸ سال که اغلب از مربیان کانون هستند نیز شرکت دارند، ۱۶ پدر بزرگ و مادر بزرگ آثار خود را ارسال کرده اند. در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای هم594 اثردر استان تولید شده است. در مجموع  ۸۱۵ اثر تولید شده است.
 بیست و یکمین  جشنواره قصه‌گویی با شعار«خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» از شهریور امسال در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد. از ابتدای مهر داوری‌ها شروع و ۲۵ اثر از ۹۶ اثر بزرگسالان به مرحله داوری استانی راه یافت از این ۲۵ اثر نیز ۵ اثر به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند.
قنبری از برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی خبرداد و افزود: این مرحله از جشنواره فردا ۲۵ و پنجشنبه، ۲۶ مهرماه به صورت حضوری برگزار می‌شود. نفرات برگزیده در مرحله منطقه‌ای به میزبانی استان مرکزی با حضور استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، قم، لرستان و مرکزی برگزار می‌شود وشب یلدا مرحله کشوری و بین‌المللی جشنواره برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان ادامه داد: فعالیت کانون تنها به برگزاری جشنواره ختم نمی‌شود، مهم‌ترین رسالت کانون فرهنگ‌سازی است، به منظور بررسی تأثیر قصه‌گویی بر تحکیم روابط خانوادگی نشست‌های قصه‌گویی با حضور والدین برگزار شده است.
وی تصریح کرد: امروز با توجه به تغییر ساختار اطلاع‌رسانی، نوع ارتباط خانواده با فرزندان تغییر پیدا کرده است، از آنجا که برخی خانواده‌ها از نظر برقراری ارتباط کلامی با فرزندان خود با مشکل مواجه هستند قصه‌گویی با اهداف تربیتی می‌تواند بسیار اثربخش باشد. قصه‌گویی در قالب محورهای قرآنی و فرهنگی یکی از ابزارهای مهم تربیتی است که در اختیار داریم.
قنبری با اشاره به ارسال پوسترهای جشنواره قصه‌گویی به آموزش و پرورش، ارشاد، تبلیغات اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، هلال احمر، بهزیستی و ...، اظهار کرد: عمده فعالیت ما مهارت آموزش است، تمام قصه‌های ما به نوعی ترویج مکارم اخلاق، جلوگیری از اخلاق‌های مذمت شده و توسعه اخلاق حسنه است. در قصه‌گویی اخلاق‌های پسندیده از زبان حیوانات، درختان و .. بیان می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان اظهار کرد: شرکت برای عموم در مرحله استانی و منطقه‌ای آزاد است، از خبرنگاران دعوت می‌کنم این اتفاق مهم که تأثیر بسیاری در فرهنگ‌سازی و حرکت جامعه به سمت توسعه مکارم اخلاقی را دارد حضور یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =