کد خبر: 282739
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
بازدید 628
«قصه زندگی من»

«قصه زندگی من» عنوان شعار جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون است که مدیر کل کانون پرورش فکری استان زنجان در افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی به آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، مدیرکل استان در مراسم افتتاحیه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره قصه گویی: قصه و قصه‌گویی بخشی از ادبیات کهن این سرزمین است که تاثیر عمیق بر تربیت و آینده کودکانمان دارد. عملکرد تحصیلی، تعامل و روابط اجتماعی و مشکلات روان‌شناختی این سرمایه‌های آینده‌ی جامعه را بهبود می‌بخشد.

محمد نقی صالحی به تعداد شرکت کنندگان در جشنواره قصه‌گویی امسال در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: در استان زنجان حدود 400 نفر در مراکز فرهنگی و هنری قصه گفتند و از این تعداد 257 نفر قصه‌گو، قصه‌ی خودشان را  به دبیرخانه‌ی استان ارسال کردند که بعد از داوری 53 قصه‌گو به رقابت‌های مرحله استانی راه یافتند. این قصه‌گویان امروز و فردا در این مرحله قصه‌هایشان را ارایه می کنند و از بین این عزیزان 5 نفر به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

صالحی بیان کرد از استان زنجان در بخش عمومی جشنواره قصه‌گویی 100 قصه 90 ثانیه‌ای ضبط و به تهران ارسال شده است. و در بخش علمی جشنواره نیز 10 مقاله که بصورت انفرادی و گروهی نوشته شده به دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران ارسال شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت قصه‌گویی برای کودکان، چند توصیه هم برای مربیان و والدین و قصه‌گویان حاضر در افتتاحیه داشت: توصیه من به شما عزیزان این است که به قصه های اصیل بومی و محلی هم توجه کنیم و قصه‌ها را با وزن و آهنگ اجرا کنید، با مطالعه و تحقیق قصه بگویید و با تکنیک‌های قصه‌گویی آشنایی کامل داشته باشید.

وی در ادامه گفت: قصه یک ابزار تربیتی است در قصه‌هایمان به نیازهای کودکان توجه کنیم و حقایق و تجربیات زندگی، قدر شناسی، کمک به همنوع، رعایت حقوق دیگران، دوستی و مهربانی و شهامت را بیان کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =