کد خبر: 282756
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
بازدید 1110
 نشست «معیارهای داوری قصه گویی» برگزار شد

قصه گویان و علاقه‌مندان به قصه‌ گویی، همزمان با آیین اختتامیه جشنواره قصه گویی استانی البرز، در نشستی با معیارهای داوری آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، پس از برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در این استان،  جمعی از شرکت کنندگان بخش‌های مختلف جشنواره،  در نشست آموزشی با حضور« محمد سیمزاری»، با معیارهای انتخاب قصه و چگونگی اجرای قصه و داوری قصه‌ها و نکات قوت و ضعف، آشنا شدند.

سیمزاری که سابقه‌ی حضور و فعالیت دربخش‌های مختلف  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از جمله مدیریت مرکز تئاتر و نمایش عروسکی  و تالیف کتاب‌های مختلف، را در کارنامه کاری خود دارد   و در برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه قصه گویی و معیارهای داوری  و همچنبن  داوری جشنواره‌های مختلف در رده‌های گوناگون، حضور داشته است، ضمن تاکید بر اجرای با نشاط و انگیزه قصه، از انتخاب قصه مناسب  و بررسی آن از نظر فرم، قالب و محتوا به عنوان یکی از نکات مهم یاد کرده و خطاب به علاقه‌مندان  قصه گویی گفت قصه ها پس از انتخاب، باید برای مخاطب مناسب سازی شوند.

بیان تفاوت نمایش و قصه، چگونگی استفاده از زبان بدن، توجه به چهار عنصربیان،  فیزیک، میمیک و حالات چهره و متا فیزیک از دیگر نکاتی بود که سیمزاری در مورد آن‌ها با ذکر نمونه‌هایی از قصه‌های بیان شده در جشنواره،مطالبی را عنوان کرد.

در بخشی از  این نشست نیز قصه‌گویان سوالات خود را مطرح کردند.

محمود مروج، مدیر کل کانون البرز و دبیر مرحله استانی جشنواره قصه گویی  نیزدر این نشست، بر توجه به قصه‌گویی به عنوان یکی از فعالیت‌های فرهنگی در کنار سایر فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصولی برای اجرای هر چه بهتر این فعالیت تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =