قصه‌گویی ابزاری برای بهتر شدن زیست اجتماعی در جامعه است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین گشایش مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اهواز گفت: قصه گویی ابزاری است که در بهتر شدن زیست اجتماعی در جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی صبح امروز 25 مهرماه، در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان اهواز با اعلام این مطلب افزود: قصه­ گویی یکی از فعالیت‌های پر مخاطب کانون است که نقش مؤثری در هویت افزایی کودکان دارد.

وی با اشاره به این‌که قصه­ نویسی و قصه ­گویی قدمتی به درازای تاریخ در ایران و جهان دارد اظهار کرد: زندگی روزمره ایرانیان با قصه همراه است و چگونه زیستن در قالب همین قصه‌ها نسل به نسل منتقل پیدا کرده است.

کیانی خاطرنشان کرد: قصه ابزاری است که مهربانی را منتشر و تکثیر می‌کند و برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی می‌تواند در ترویج این فرهنگ نقش خود را به شکل خوبی نمایان سازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: قصه‌گویی یکی از مؤثرترین ابزار تعلیمی و تربیتی است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: کتاب‌خوان‌ها نقشی هم‌تراز با قصه‌گویان دارند و بر همین اساس فعالیت قصه‌گویی در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب نیز مؤثر است.

گفتنی است: مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان به میزبانی اهواز تا 26 مهرماه در محل مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان اهواز در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =