قصه ابزار مهم  تربیتی برای کودکان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با تأکید بر این‌که قصه ابزار تربیتی مهمی برای کودکان است، گفت: با قصه‌گویی می‌توان هویت ملی و فرهنگی ایرانی اسلامی را به نسل آینده منتقل کرده و آن ‌را در جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی در آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی اظهار کرد: قصه واسطه‌ای تربیتی، کاربردی و موثر در جامعه است که به شیوه‌ای غیرمستقیم در خصوصیات اخلاقی و رفتاری مخاطبان تغییراتی ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که قصه‌گویی یکی از راه‌های انتقال فرهنگ است، گفت: از این طریق می‌توانیم هویت ملی و فرهنگی ایرانی اسلامی را به نسل آینده منتقل کرده و آن ‌را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر برگزاری این جشنواره در احیای فرهنگ و سنت قصه گویی، تأکید کرد: در دنیای امروز که عصر ارتباطات است و فضای مجازی نقش مؤثری در پُرکردن اوقات فراغت خانواده‌ها دارد، قصه و قصه گویی به دلیل ماهیت خود، نقش تربیتی موثری در تعمیق باورهای اخلاقی و اجتماعی و انتقال مفاهیمی از جمله مهربانی، شجاعت، امیدواری، حق‌طلبی، صلح و دوستی و...  در خانواده دارد.

به گفته وی قصه ابزار تربیتی ارزشمندی برای کودکان است به شرط آن‌که والدین به خوبی از آن استفاده کنند.

گفتنی است رقابت قصه‌گویان مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان خراسان جنوبی با حضور علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند و جمعی از مسئولان و کودکان بیرجندی، صبح چهار شنبه 25 مهرماه آغاز و به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت تا برگزیدگان برای حضور در مرحله منطقه‌ای این جشنواره انتخاب شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =