قصه در تقویت حافظه و تخیل کودکان تأثیرگذار است

فرماندار بیرجند با تأکید بر تأثیرگذاری قصه در تقویت حافظه و تخیل کودکان، گفت: قصه گویی در پرورش فکر و تربیت کودکان نقش بسزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان خراسان جنوبی، علی ناصری امروز (25 مهر97) در مراسم افتتاحیه مرحله استانی مسابقه بین‌المللی قصه‌گویی در خراسان جنوبی اظهار کرد:کانون پرورش فکری در این سال‌ها نشان داده در پرورش فکر کودکان و نوجوانان خوب عمل کرده  است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری کانون پرورش فکری در توسعه ادبیات و هنر در بین کودکان و نوجوانان، گفت: همه به قصه و شنیدن ماجراها علاقه‌مند هستند و قصه‌ها بسیاری مواقع سرنوشت کشورها را تغییر می‌دهند.

فرماندار بیرجند با بیان این‌که فردوسی وقتی زبان فارسی از زندگی‌ها حذف می‌شد با نوشتن کتاب شاهنامه آن را احیا کرد، ادامه داد: خوشبختانه امروز فرهنگ و زبان فارسی به برکت شاهنامه که قصه پهلوانی و دلاورمردهای بود در جامعه وجود دارد.

ناصری با تأکید بر این‌که قصه خوانی  به تقویت حافظه و تخیل کودکان کمک می کند، عنوان کرد: قصه گویی در پرورش فکر و تربیت کودکان بسیار تاثیرگذار است.

وی خطاب به کودکان بیان کرد: باید همیشه و در همه جا کتاب دوست اصلی ما باشد و خواندن کتاب عادت همیشگی کودکان و نوجوانان شود.

آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین‌المللی قصه گویی در بیرجند صبح روز 25 مهرماه 97 در بیرجند آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =