مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان خود را شناخت

با اعلام رأی کمیته داوران، راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اردبیل مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، با پایان یافتن مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ۱۰ نفر به‌عنوان برگزیدگان نهایی، به مرحله منطقه‌ای این رویداد فرهنگی کشور معرفی شدند.

زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: قصه، میراثی تاریخی  است که متأسفانه در شرف فراموشی بوده و این وظیفه همگان است که در حفظ این میراث فرهنگی ارزشمند و همزاد زندگی بشر کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه قصه می‌تواند انواع مؤلفه‌های تربیتی را در خود جای دهد و باعث پرورش غیرمستقیم کودکان و نوجوانان شود افزود: به دلیل برخی معضلات زندگی در جامعه امروز، اعم از آپارتمان‌نشینی، تک‌فرزندی، فضای مجازی و اشتغال والدین، قصه و قصه‌گویی جایگاه خود را بین خانواده‌های ایرانی ازدست‌داده است، لذا هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، آشتی خانواده‌ها با مفهوم و جایگاه قصه در تربیت کودکان و نوجوانان است.

احدزاده همچنین از استقبال کانون برای همکاری با سایر نهادهای فرهنگی و تربیتی در اجرای هر چه‌بهتر مرحله منطقه‌ای جشنواره در آبان ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از نهادهایی که در امر تربیت و پرورش دخیل است، همواره تلاش کرده در توسعه فرهنگ عمومی نقش پررنگی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این جشنواره با حضور ۹۵ نفر در ۳ بخش زنان و مردان، دختر و پسر و پدربزرگ و مادربزرگ‌ آغاز شد و طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه در مرحله استانی، ۳۰ نفر در محل سالن سینما تربیت کانون اردبیل به رقابت پرداختند که در پایان، ۵ نفر از بخش زنان و مردان، ۳ نفر از بخش دختر و پسر و ۲ نفر از بخش پدربزرگ و مادربزرگ جواز حضور در مرحله منطقه‌ای را کسب کردند.

گروه داوری متشکل از حسین یوسفی، فتانه احمدی هادی و مهدیه علیقلیزاده پس از دیدن قصه‌ها، زهرا ابراهیمی را با قصه «هیس!هیس!» و نگار سلیمانی را با قصه «شلغم پربرکت» از اردبیل و همچنین هانیه خزان از شهرستان پارس‌آباد را با قصه «گلدان خالی» در بخش دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال، به ترتیب کیوان باقلاچی با قصه «کچل کفر باز»، فاطمه برمال با قصه «عینک قندی»، لیلا فرید با قصه «عمو نوروز و خاله نوبهار» از اردبیل، لیلا مستعلی زاده از مشگین شهر با قصه «بازگشت» و محسن وظیفه از پارس‌آباد با «قصه بابا» به‌عنوان نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

این گزارش می‌افزاید، در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم احمد پروستان از اردبیل با قصه «ایشله دیشله» و طیب نوری از پارس‌آباد با قصه «اولاد وفاسی» به مرحله ملی راه پیدا کردند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شرکت قصه‌گویان، خانواده‌ها و حضور جمعی از مسئولان استانی در سینما تربیت کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

لطفا؛ گزارش تصویری مراسم اختتامیه جشنواره را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =