قصه یک واسطه تربیتی و ترویج دهنده فرهنگ‌ها است

ناظر اعزامی مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اهواز گفت: قصه یک واسطه تربیتی و ترویج دهنده فرهنگ‌ها است. لهجه‌ها، گویش‌ها، پوشش‌ها به‌واسطه همین جشنواره‌ها معرفی و احیا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، صادق کیانی مقدم با بیان این مطلب افزود: از میزان استقبال و هیجان در جشنواره استانی خوزستان لذت بردم و شاهد ارائه قصه‌هایی بودم که پیام مشخص و تأثیرگذار داشتند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها فرصتی هستند تا قصه‌گویان قصه‌هایی را ارائه بدهند که مفاهیم مناسبی برای سنین مختلف داشته باشد گفت: قصه‌گویان خوزستانی شعار امسال جشنواره را که "خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد" بود را به‌درستی درک کردند، به‌گونه‌ای که در آثارشان این شعار نمود داشت.

ناظر جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: با رویکردی که امسال در جشنواره شاهد بودیم، قصه‌گویی برای عامه مردم توصیه‌شده است که این مهم مرز کانونی و غیره کانونی را برداشته است. داوران هم به این باور رسیده‌اند که قصه‌ها را ملاک ارزیابی قرار دهند.

کیانی مقدم خاطرنشان کرد: ما با نسلی روبه‌رو هستیم که در حال تحول است و ما هم متوجه شده‌ایم که در تمام زمینه‌های فرهنگی و هنری و ادبی و جشنواره همواره باید به روز شدن را لحاظ کنیم.

وی اظهار کرد: در جشنواره بیست و یکم قصه‌گویی سایتی طراحی شده است که نشان از خلاقیت برگزارکنندگان است. نوعی هویت دادن به قصه و قصه‌گو محسوب می‌شود.

ناظر مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با تأکید بر توجه به ابعاد بومی استان‌ها یادآور شد: هر جشنواره‌ای با یک هدف و شاکله خاص برگزار می‌شود. احیا فرهنگ و سنت‌های گذشته بخشی از اهداف جشنواره‌های موردنظر کانون است.

گفتنی است: مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان 26 و 27 مهرماه به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان اهواز در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =