مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین مسابقه‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان آغاز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: چه خوب است به اطراف‌مان با دقت نگاه کنیم و قصه‌های دیگران را بشنویم و بخوانیم تا تجربه‌ای به طول تاریخ داشته باشیم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین مسابقه‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان آغاز شد.

طنین انداز شدن صوت قرآن و سکوت کودکان به احترام کلام آسمانی در سالن سینمای کانون، خبر از آغاز رویدادی شورانگیز می‌داد که همکاران از روزها قبل برای برگزاری آن تلاش کرده بودند.

ایستادن به احترام سرود جمهوری اسلامی و غروری که در چهره‌ی تک‌تک کودکان، هنگام خواندن سرود ملی موج می‌زد، جلوه‌ای ویژه به سالن بخشیده بود و در ادامه سرود زیبای کانون دوباره هیاهو را به جمع مهمانان کودک کانون بازگرداند.

خیرمقدم معاون اداری و مالی به حاضران و قصه‌ی عاشورایی کارشناس فرهنگی کانون ادای احترام همکاران بود به امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، که با استقبال حاضران در سالن همراه شد.

گروه سرود اعضای کانون با شعری حماسی در مورد ایران حال و هوای تازه‌ای به آیین افتتاحیه بخشید و پس از آن دبیر استانی بیست‌ویکمین مسابقه‌ی قصه گویی دقایقی برای حاضران سخن گفت.

معصومه هادی کلام خود را با ذکر قصه‌ی آفرینش آغاز کرد و گفت: قصه از همان‌روز نخست آغاز شد و به همین خاطر هر انسان یک قصه به همراه خود دارد؛ قصه‌ی غم‌ها و شادی‌ها؛ قصه‌ی تلخی‌ها و شیرینی‌ها.

مدیرکل کانون استان ادامه داد: چه خوب است به اطراف‌مان با دقت نگاه کنیم و قصه‌های دیگران را بشنویم و بخوانیم تا تجربه‌ای به طول تاریخ داشته باشیم.

وی سپس قصه‌گویی را هنر برقراری ارتباط موثر با مخاطبان دانست و ادامه داد: قصه ابزاری است برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم ملی و اسلامی که قصه‌گو از طریق آن می‌تواند در رشد خلاقیت و پرورش عواطف انسان‌ها تاثیر فراوانی بگذارد.

هادی در پایان اظهار امیدواری کرد: روزی برسد که قصه‌ی همه‌ی انسان‌ها و همه‌ی کودکان پر از صلح و شادی باشد.

بخش بعدی افتتاحیه مربوط بود به هنرنمایی اعضای پسر کانون که با گویش محلی بخشی از یک افسانه‌ی بومی را برای حاضران اجرا کردند و در ادامه‌ی آن اعضای دختر هم خوان سوم شاهنامه را با خلاقیت قابل تحسینی نقالی کردند.

قابل ذکر است در افتتاحیه‌ی این مسابقه نماینده‌ی استاندار، معاونان و مشاوران اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئولان و  دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان، خانواده‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و همکاران در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

گفتنی است رقابت جذاب قصه‌گویان از عصر امروز آغاز و تا ظهر جمعه ادامه خواهد داشت و اختتامیه‌ی آن بیست‌وهفتم مهرماه، ساعت ۱۵:۰۰ در مجتمع استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =