برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی استانی معرفی شد

درآیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی استانی در استان مرکزی که در روز پنج شنبه 26 مهر 1397 در اراک برگزار شد 11 قصه گو منتخب و به مرحله منطقه ای راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی

در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، صبا کام‌پرور با  ‌قصه «کَرَم قُلی»، رویا قنبری با قصه «چوب استاد» و مهسا محمدی با قصه «مار مرد» اول تا سوم شدند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، محمود محمدی با قصه «چوب له له»، ساره وفا با قصه «شاهزاده و قور باغه»، آزاده محمدی با قصه «خیال کرد من مرده‌ام»، فاطمه مددی با قصه «شوری آب دریا» و فریده محمودی با قصه «پهلوان» به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، فاطمه احمدی با قصه «دو گلوله»، محمدکاظم بغدادی با قصه «قضاوت‌های حضرت داوود» و فرحناز غضنفری با قصه «فنجون کوچولو» به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

هم چنین « زهرا اکبر خانی» به علت استفاده مناسب از ابزار، شایسته تقدیر معرفی شد.
 این جشنواره در سه بخش قصه گویی، مقاله نویسی و قصه گویی 90 ثانیه ای در رده سنی نوجوانان، بزرگسالان و پدربزرگ و مادربزرگ ها برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی دراین آیین گفت: آثار در بخش قصه گویی مادربزرگ ها، نوجوانان و مادربزرگ ها به تهران ارسال و رقابت ها در بخش بزرگسالان به صورت مرحله استانی و منطقه ای انجام شد.
قنبری افزود: استان مرکزی 815 اثر تولیدی برای این جشنواره داشته که به عنوان استان برتر شناخته شده است و 100 اثر در بخش نوجوانان، 96 اثر بزرگسالان، 16 اثر پدر بزرگ و مادربزرگ ها، 594 قصه 90 ثانیه ای، 7 مقاله و 2 اثر متقاضی شرکت در بخش بین المللی هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف والدین تربیت صحیح فرزندان است و در انجام تربیت اثرگذار باید از گفتمان مستقیم خودداری کرد و قصه گویی بهترین شیوه تربیت غیرمستقیم برای کودکان و نوجوانان است.
قنبری گفت: یکی از راه های آسان درمان این فاصله، قصه خوانی و قصه گویی است و استفاده از مفاهیم قصه گویی در افزایش مهارت های زندگی نیز موثر است.
مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی استان مرکزی در  اراک 22 و 23 آبان ماه به حضور استان های لرستان ، کرمانشاه ، کردستان ، همدان وقم برگزار می شود و مرحله کشوری و بین المللی آن نیز اول دی ماه جاری در تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =