تشکیل کمیته تخصصی کودک در استانداری مازندران

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری مازندران پیشنهاد کرد؛ با تشکیل کمیته تخصصی کودک در استانداری مازندران می‌توان ضمن بهره از ظرفیت همه دستگاه‌ها در جهت احقاق حقوق کودکان و نوجوانان موفق عمل کرد.

به گزارش روابط عمومی ادراه کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و مدیران و کارشناسان عضو کارگروه برگزار شد و به بررسی دو موضوع با عنوان : کنوانسیون حقوق کودک و داوری دعاوی محاکم قضایی پرداخت.

مدیر کل کانون مازندران نیز در این جلسه با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک به گزارش فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان پرداخت و پیشنهاد کرد با تشکیل کمیته تخصصی کودک، می‌توان در حوزه کودک با هم افزایی و ظرفیت دستگاه‌های متولی این حوزه اقدامات موثری در راستای حقوق کودکان انجام داد.

محمدعلی یزدان شناس با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری در جهت شکوفایی استعدادهای اعضای کانون و کمک به کودکان ونوجوانان از توسعه سخت افزاری و محتوایی در این دستگاه خبرداد و افزود: هم‌زمان با هفته دولت پنجمین کتاب‌خانه سیار روستایی در سوادکوه راه‌اندازی شد که  به کودکان ونوجوانان 20  روستای تحت پوشش خدمات فرهنگی و هنری عرضه می نماید.

وی در عین حال از راه اندازی سینمای تخصصی فیلم  به عنوان دیگر دستاوردهای سخت افزاری این کانون در هفته دولت اشاره کرد.

این مسوول به برنامه‌های هفته ملی کودک و راه اندازی ستاد گرامی‌داشت این هفته با مشارکت دستگاه‌های عضو  در کانون اشاره نمود و بیان داشت: شعار امسال هفته ملی کودک؛ «آینده را باید ساخت» تعیین شد وبراین اساس  تلاش شد تا با برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی،هنری، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری جشنواره قصه گویی و ... درسراسر استان در  جهت پر رنگ سازی برنامه‌های هفته ملی کودک اقدام شود.

مدیر کل کانون مازندران همچنین از برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه گویی با حضور 35 قصه گوی برتر جشنواره‌های قصه گویی از 7 استان در ساری خبرداد و اظهار داشت: سوم و چهارم آذرماه این رویداد منطقه‌ای در ساری برگزار می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران هم در این جلسه با بیان اینکه کارهای موثر و خلاقانه‌ ای در کانون صورت می پذیرد، از طرح مدیر کل کانون پرورش فکری در خصوص تشکیل کمیته تخصصی کودک با حضور دستگاه‌های مسوول استقبال کرد.

سمیه قاسمی طوسی با اشاره به اهمیت مهارت افزایی در کودکان وخانواده‌ها  افزود: 4 طرح در حوزه مهارت‌های زندگی در این کارگروه تصویب شد و تلاش می شود تا در مدارس، مهدهای کودک و مراکز فرهنگی و هنری اجرایی شود.

طوسی بیان داشت: آشنایی کودکان با مهارت های زندگی می تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر بوده و همچنین باعث رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان شود.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنان افزود که در این طرح می بایست برای کار با کودک از ظرفیت خانواده‌ها در کنار معلمان و مربیان مرتبط استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =