خوب قصه گفتن تمرین می‌خواهد

ناظر بیست و یکمین مسابقه قصه گویی گفت: ارتباط گرفتن و جذب مخاطبان با انتخاب قصه‌ای که نیاز روز نوجوانان باشد مرتبط است و نباید فراموش کرد که خوب قصه گفتن تمرین می‌خواهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، بهناز علیشیری در حاشیه‌ی مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین‌المللی قصه‌گویی که در کانون خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: شعار امسال قصه‌گویی "خوب زندگی کردن تمرین می خواهد" است و چنان‌چه این شعار مورد توجه قصه گویان قرار بگیرد مخاطب به ویژه نوجوان قادرخواهد بود تعامل و ارتباط موثر خود با دیگر هم‌سالان را بیاموزد.

وی با بیان این‌که  قصه‌گویی یکی از ابزار تربیتی و انتقال مفاهیم آن است، افزود: قصه‌گویی نقش مهمی را برای خانواده‌ها در تعامل با نوجوانان ایفا می‌کند.

ناظر بیست و یکمین مسابقه قصه گویی بیان داشت: توجه مسئولان و سرمایه گذاری در ترویج فرهنگ قصه‌گویی می‌تواند نقش بسزایی را داشته باشد.

   وی با بیان این‌که متولی برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرساله در کشور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، افزود: این جشنواره فرصتی بسیار مغتنم برای معرفی اهمیت و جایگاه بیشتر کانون در بین خانواده‌ها و ترویج فرهنگ قصه‌گویی برای بروز استعداد و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان است.

ناظر بیست و یکمین مسابقه قصه گویی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مدیر و کارشناسان و دیگر همکاران کانون استان خراسان جنوبی برای برپایی جشنواره قصه گویی در مرحله استانی، گفت: یکی از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره حضور قصه گویان در بخش آزاد و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بوده است.

علیشیری ادامه داد: یکی دیگر از رویدادهای مهم  مسابقه‌ی قصه گویی در خراسان جنوبی این بود که فرماندار بیرجند که از اعضای قدیم کانون بودند، بسیار صمیمی درمراسم افتتاحیه حضور یافتند و حضورشان را در کانون پرورش فکری جز افتخارات می‌دانستند.

به گفته وی از دیگر اتفاقات خوب این دوره شرکت خانواده‌ها با فرزندانشان و هم‌چنین دانش آموزان مدارس در جشنواره قصه‌گویی و اظهار علاقه‌مندی و اشتیاق  آنان برای همکاری با کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.

ناظر بیست و یکمین مسابقه قصه گویی تاکید کرد: حضور ناظر بر جشنواره قصه گویی در خراسان جنوبی بیشتر همکاری و قدردانی از زحمات همکاران کانون بوده است.

علیشیری در پایان با بیان این‌که یکی از دلایل ورود من به کانون لحظات شیرین و دلنشین قصه گویی پدربزرگم از قصه‌های قرآنی ( حضرت یوسف پیامبرعلیه السلام) بوده است، گفت: از طرفی هم اشتیاق من برای حضور در کانون کمک به مربیان قصه گو به عنوان سفیران فرهنگی ما در مراکز استان‌ها بوده چرا که قصه جز فعالیت‌های ذاتی آنان است و از طریق آموزش‌های فرهنگی بدو و حین خدمت زمینه ارتقای سطح دانش آنان فراهم شده تا موجبات پیشرفت و سلامت شخصیت فرزندان را در خانواده‌ها روز به روز افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =