اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین مسابقه‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: با کمک قصه‌ها می‌توانیم کاری کنیم که محبت و نوع‌دوستی گسترش یابد تا دنیا جای بهتری برای زندگی باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین مسابقه‌ی بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

قصه‌گویی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک زاهدان و پس از آن اجرای سرود «ایران» با هنرنمایی اعضای دختر کانون بخش‌های آغازین آیین اختتامیه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بود.

در ادامه مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: فرصت زندگی مانند یک خط فاصله است و چه خوب است که این فاصله با مهربانی و نیک‌اندیشی برای ساختن جامعه‌ای مطلوب پر شود.

معصومه هادی سپس افزود: خداوند مهربان ما به را خواندن قصه‌هایی دعوت می‌کند که رازهای آفرینش و رسیدن به سعادت در آن نهفته است و خود قرآن منبع غنی و مهمی برای قصه‌گویان است زیرا سرشار از نکته‌های مهم برای پرکردن هدف‌مند خط فاصله‌ی انسان‌هاست؛ پس لازم است تامل بیشتری در قرآن داشته باشیم.

وی سرگذشت بزرگان ایرانی در عرصه‌های علم، فرهنگ، هنر و ادب، چون فردوسی، ابن‌سینا، رازی و معاصران را یکی دیگر از منابع مهم برای قصه‌گویان دانست که می‌تواند برای کودکان و نوجوانان الگو باشد و انگیزه‌ای قوی در آنان ایجاد و هویت ملی‌شان را تقویت کند.

دبیر استانی جشنواره در ادامه خطاب به بزرگ‌ترها گفت: چه خوب است همراه با فرزندانمان قصه بخوانیم، شاد باشیم و غم‌ها را تجربه کنیم؛ زندگی این‌گونه معنای واقعی به خود می‌گیرد زیرا زندگی میانگینی از خوشی‌ها و ناراحتی‌های ماست.

هادی در پایان با آرزوی درخشش قصه‌گویان در مراحل گوناگون گفت: جامعه‌ی ما تشنه‌ی محبت و مهرورزی است و همه‌ی ما وظیفه داریم برای گسترش محبت، دوستی و انسانیت بکوشیم و سختی‌ها را برای یک‌دیگر آسان‌تر کنیم تا دنیا جای بهتری برای زیستن باشد.

پایان‌بخش این قسمت از اختتامیه، شاهنامه‌خوانی یکی از مربیان بود که با استقبال حاضران همراه شد.

قابل ذکر است معاونان آموزش و پرورش استان، رییس و معاونان دانشگاه فرهنگیان استان، تعدادی از خانواده‌های محترم شهیدان و پدر و مادرها، آیین اختتامیه را در کنار قصه‌گویان و همکاران به نظاره نشستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =