تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی پنجره کودکان

مراسم اختتامیه مسابقه نقاشی ویژه کودکان۳ تا ۱۸ سال" با موضوع «حقوق کودک» و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون گلستان در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی کودکان با موضوع حمایت از حقوق کودکان با اشاره به این مطلب که کودکان نیاز دارند تا راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به آنان آموزش داده شود اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی با مشارکت جدی در برابر هجمه‌های آسیبهای اجتماعی به کودکان هریک به سهم خود اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: نیاز است کودکان با خانواده‌های خود مأنوس شده و در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حقوق خود آشنا شوند و راه‌های محافظت از خود را بیاموزند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تصریح کرد: آخرین تعریف یونسکو از سواد بر مبنای توانایی تغییر است، یعنی چقدر آموزه‌ها و آموخته‌ها را در زندگی روزمره خود بکار می‌گیریم، سواد در تعریف امروز صرفا توانایی خواندن و نوشتن نیست بلکه توانایی ایجاد تغییر و مهارت درست زندگی کردن است لذا باید با این رویکرد آموزش صورت پذیرد.

در بخش دیگری از این برنامه کلثوم غفاری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن تاکید بر این مطلب که بهترین مرجع تربیت کودک آموزه‌های قرآنی است اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای آشنایی کودکان، مربیان و والدین با مفاد پیمان‌نامه کنوانسیون حقوق کودک در استان صورت گرفته است.

وی گفت: مسائل مربوط به حقوق کودک چیزی نیست که از معاهدات بین‌المللی و کنوانسیون‌ها بیاموزیم، هرچند بخشی از تعهدات ما را نیز شامل می‌شود اما همه ما به‌خوبی می‌دانیم که آن‌چه در رابطه با حقوق کودک در آئین اسلام آمده در هیچ جای جهان و هیچ معاهده و کنوانسیونی ذکر نشده است.

غفاری با اشاره به برخی حقوق کودکان در اسلام خاطرنشان کرد: اگر مواردی را که پیرامون رفتار با کودکان در دین اسلام بارها به آن اشاره شده است را رعایت کنیم، می‌توان تربیت صحیحی داشته و با این تربیت صحیح دنیای بهتری را ایجاد کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمود موسوی‌مطلق رئیس شعبه اول دادگستری گرگان با اشاره به محتوای عمیق روایات و احادیث رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در حوزه تربیت فرزندان تصریح کرد: مطالب کلیدی حوزه تربیتی به صورت تخصصی و در عین حال جذاب در دین اسلام بیان شده است.

وی افزود: در دین اسلام به حقوق فرزندان حتی قبل از تولدش توجه شده است.

موسوی‌مطلق اظهار داشت: فرزندان از لحاظ نوع رفتار با آنان در ۷ سال اول به عنوان حاکم، ۷سال دوم به عنوان فرمان‌پذیر و ۷ سال سوم به عنوان مشاور دسته‌بندی می‌شوند.

در این برنامه که با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خانواده‌ها برگزار گردید، اجرای گروه سرود خانه ریحانه، نقالی عضو نوجوان کانون، بازدید از نمایشگاه آثار هنری کودکان و تجلیل از صاحبان ۴۰ اثر برگزیده به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ویژه‌برنامه‌های این روز بود.

گفتنی است این برنامه با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، دادگستری، آموزش و پرورش، بهزیستی و انجمن توانمندسازی و حمایت از کودکان مهر و صلح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی والدین و فرزندان از حقوق کودکان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =