کد خبر: 282851
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
بازدید 570
برگزاری نشست «من ریاضی را دوست دارم» در کانون آرادان

نشست «من ریاضی را دوست دارم» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری آرادان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، بیتا نشان‌شاهجویی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آرادان از برگزاری نشست «من ریاضی را دوست دارم» خبر داد و گفت: این نشست با دعوت از راضیه طباطبایی نماینده مؤسسه آموزشی مفاهیم پایه ریاضی(آی‌مث) شهرستان گرمسار و ۷۰  نفر از والدین اعضای کودک برگزار شد.

طباطبایی با بیان این‌که یکی از مشکلات دیر یادگیری شایع در میان کودکان، ناتوانی درک مفاهیم ریاضی است، اظهار داشت: با توجه به لزوم سیستم‌های آموزشی مدون که براساس تئوری‌های معتبر علمی درباره‌ی مراحل رشد کودک شکل‌گرفته تا در محیطی غنی و شاد زمینه را برای رشد شناختی مناسب کودکان فراهم کنند، کانون پرورش فکری مکان مناسب و امنی برای این یادگیری است.

نماینده مؤسسه آی‌مث در این نشست هم‌چنین درخصوص کیفیت یادگیری با والدین صحبت و تأکید کرد: کودکان با این برنامه از طریق غیر مستقیم به آموزش مفاهیم ریاضی دست می‌یابند.

طباطبایی با اشاره به این‌که برنامه آی‌مث مورد حمایت و تأیید کمیته ملی یونسکو در ایران نیز قرار گرفته است، گفت: تمامی فعالیت‌های این برنامه، کودک‌محور بوده و با توجه به مرحله‌ی رشد شناختی کودک در قالب بازی، کاردستی، نمایش خلاق، شعر و قصه ارائه می‌شود و جامعه هدف این طرح، کودکان ۳ تا ۷ سال هستند.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان، هدف از برگزاری این نشست را نقش آگاهی والدین در حوزه‌ی آموزش، برداشتن موانع خلاقیت، توسعه مهارت فکر کردن، انتقال مفاهیم پایه و زبان ریاضی، ترغیب کودکان به مهارت بحث‌کردن، عنوان و خاطرنشان کرد: آی‌مث یک برنامه منحصر به‌فرد جهت غنی‌سازی محیط در راستای ارتقاء و تقویت مهارت‌های پایه مانند مشاهده کردن، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت و... در کودکان است.

شاهجویی در پایان یادآور شد: مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد محیط خانواده پاسخ‏گوی رشد شناختی و اجتماعی کودک بعد از سه سالگی نیست و کودکان در این سن، نیاز به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی بیشتری دارند. در این زمینه، آموزش مفاهیم ریاضی از اهمیت خاصی برخوردار و ابزاری بسیار مهم و کارآمد برای ارتباط کودکان با محیط پیرامونشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =