اهمیت اکران فیلم‌های کودک در مناطق کم‌تر برخوردار

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان سفر به استان هرمزگان، بر اهمیت اکران فیلم‌های سینمای روز کودک و نوجوان در شهرستان‌ها و روستاهای کم‌تر برخوردار تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین ربانی‌غریبی در سفر به جزیره ابوموسی از انیمیشن‌هایی که از سوی کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری جزایر ابوموسی و بندرلنگه تولید شده بود؛ دیدن کرد.

وی هم‌چنین ضمن بازدید از سینما کانون جزیره ابوموسی بر فعال‌تر شدن این سینما تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تمرکز بیشتری بر جزیره ابوموسی داشته باشیم و به همین منظور از تهران فیلم‌هایی را برای اکران در این سینما کانون ارسال خواهیم کرد.

سینما کودک ابوموسی با ظرفیت 120 نفر در محوطه مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان این شهرستان واقع شده است.

ربانی هم‌چنین از مرکز فرهنگی هنری کانون در بندرلنگه نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این مرکز قرار گرفت.

وی در بازدید از این مرکز نیز از کاردستی‌های بومی‌ محلی کودکان و نوجوانان بازدید و به تماشای انیمیشن‌های که با رویکرد بومی و محلی تولید شده بوده نشست.

بازدید از مرکز فراگیر، مرکز شماره دو و مرکز سفال بندرعباس بخش دیگری از سفر معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که روز 26 مهر 1397 صورت گرفت.

مرکز شماره دو شهر بندرعباس از جمله مراکزی است که با رویکرد تئاتر و تئاتر عروسکی فعالیت می‌کند.

او همچنین نشست کوتاهی با سفال‌گران کوچک داشت و آثارِ سفال آنان و همچنین عروسک‌های دست‌ساز بومی محلی دیدن کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =