فعالیت‌های کانون پرورش فکری یزد باید نمود بیشتری در جامعه پیدا کند

معاون استاندار یزد با اشاره به اینکه ریشه‌ی بسیاری از موفقیت‌های خوب فرهنگی و هنری استان یزد در کانون است، فعالیت‌های این مرکز باید در استان یزد نمود اجتماعی بیشتری داشته باشد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، محمدعلی طالبی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، با بیان این‌که وظیفه‌ی اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمک به رشد و آموزش کودکان و نوجوانان بر اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: امروز باید به دنبال این باشیم که کودکان ما نیازهای کشور را بشناسند و بر همین اساس نیز پیگیر، پرسشگر، توسعه طلب و نقاد باشند.

 وی بیان کرد: کودکان ما باید به نحوی رشد و تربیت پیدا کنند که بتوانیم به آن‌ها امید داشته باشیم تا در محیط اطراف خود، شهر و کشورشان، منشأ تغییر و تحولات خوب و مثبت باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، تصریح کرد: یکی از نقدهایی که به کانون وارد است، این است که نمود بیرونی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که عمده این فعالیت‌ها فرهنگی و هنری است، کم است و باید نمود بیشتری داشته باشد.

 طالبی خاطرنشان کرد: گرچه در حوزه‌ی فرهنگی و هنری ممکن است بسیاری از عمل‌کردها در آموزشگاه‌ها اتفاق بیفتد اما در بسیاری از موارد پایه‌ی اصلی در کانون شکل گرفته است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: چشم‌اندازی که از انسان‌های آینده داریم باید در روح و روان کودکان و نوجوانان شکل بگیرد تا کشور ما بتواند آینده‌ای درخشان داشته باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: در استان یزد تلاش کرده ایم تا در بخش فرهنگی و هنری، مطابق با سیاست‌های این بخش پیش برویم هر چند گاه برنامه‌های اجرا شده، مطالب با خواست و اهداف سیاسی استان نبوده است.

 طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بیان کرد: روند فعالیت‌های این مدیر به نحوی بود که ادامه فعالیت ایشان در آموزش و پرورش می‌توانست مثمر ثمر باشد ضمن این‌که حضور مدیرکل جدید، با آگاهی از توانمندی‌های هنری و اجتماعی نیز می‌تواند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، منشأ اقدامات مهم و اثرگذاری باشد.

 در این مراسم از تلاش‌های عباسعلی دانافر تقدیر و سیدحسین پیغمبری به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =