کتاب‌های کانون پرورش فکری به عنوان محتواهای معتبر در اختیار کودکان قرار گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید به عنوان محتواهای معتبر و مثبت باید به راحتی در اختیار کودکان قرار گیرد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، عباسعلی دانافر، در مراسم تکریم و معارفه‌ی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین اظهار داشت: در اجرای این روی‌کردها، دانشگاه فرهنگیان، نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند نقش به‌سزایی ایفا کنند.

 وی عنوان کرد: به طور قطع بدون بهره‌مندی از معلمان خوب نمی‌توانیم آموزش خوبی داشته باشیم یا بدون همکاری نوسازی مدارس نمی‌توانیم فعالیت خود را در مدارسی که ۳۵ درصد آن‌ها نیاز به تخریب و بازسازی دارد، ادامه دهیم.

 دانافر هم‌چنین با بیان این‌که کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز می‌تواند در تحقق سند تحول بنیادین اثرگذار باشد، افزود: دانش‌آموزان باید اهل تفکر و زندگی، متعهد و اهل گفتمان باشند تا از همه‌ی جوانب رشد برخوردار شوند و این مهم با آموزش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میسر خواهد بود.

  مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، با اشاره به این‌که متاسفانه ما فرصت بچه بودن و کودکی کردن را از بچه‌های خود گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: حذف مشق شب، تکالیف بی هدف و پیک نوروزی در همین راستا است.

 وی تصریح کرد: تکلیف باید مهارت محور و هدف‌مند باشد ضمن این‌که لازم است نگرش خانواده‌ها را نسبت به تست و آزمون تغییر دهیم.

 دانافر با تاکید بر این‌که هنر و ادبیات و برنامه‌های جمعی و ورزشی باید بیشتر در برنامه کودکان قرار گیرد، افزود: بچه ها با ورود به کانون جذب یکی از فعالیت‌های آن می‌شوند و در کنار آن با فعالیت‌های دیگر کانون آشنا می‌شوند و این نگاه کانونی باید به آموزش و پرورش تزریق شود.

 وی، کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پرمحتوا و اثرگذار دانست و بیان کرد: این کتاب‌ها باید به عنوان محتواهای مثبت و معتبر به راحتی در اختیار کودکان قرار گیرد.

 دانافر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مهدی آذریزدی مایه‌ی افتخار استان یزد است، افزود: مرحوم آذریزدی کتاب‌های ارزش‌مندی داشت که از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش باید در اختیار کودکان قرار گیرد.

 در این مراسم از تلاش‌های عباسعلی دانافر مدیرکل سابق کانون و درحال حاضر آموزش و پرورش استان، تجلیل و سیدحسین پیغمبری به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =