فضا را برای شکوفایی خلاقیت کودکان باز کنیم

معاون فرهنگی کانون گفت: توجه به خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که باید در کانون پرورش فکری بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و فضا را برای پیشرفت و شکوفایی این خلاقیت‌ها باز کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد همچنین از آموزش و پرورش به عنوان یکی از بال‌های اصلی برای رشد و تعالی کودکان و نوجوانان یاد کرد و افزود: همکاری آموزش و پرورش با کانون باعث می‌شود که مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی کودکان رشد کند.

 معاون فرهنگی کانون با بیان این‌که مدیران آینده‌ی کشور از بین همین کودکان انتخاب می‌شوند عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری با هم همکاری تنگاتنگی داشته باشند، بی‌تردید از میان همین کودکان، هنرمندان موفق و بزرگ، مدیران خلاق و کارآمد و مایه‌ی مباهات در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و بیرون خواهند آمد و مایه‌ی افتخار مردم ایران خواهند شد.

 وی همچنین برضرورت برقراری ارتباط موثر خانواده‌ها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکید کرد.

معارفه سید حسین پیغمبری به عنوان مدیر کل جدید کانون استان یزد

زمردیان در این آیین که برای معرفی سیدحسین پیغمبری به عنوان مدیر کل جدید و قدردانی از عباسعلی دانافر مدیر کل سابق کانون استان یزد و مدیر کل فعلی آموزش و پرورش این استان برپا شده بود، همچنین به فعالیت‌های کانون استان هم اشاره کرد و گفت: علی‌رغم این‌که کانون پرورش فکری استان یزد در بخش‌های فرهنگی و هنری مختلف، توانسته قدم‌های قابل قبولی بردارد، اما باید در حوزه‌های مختلف از جمله کتاب‌خوانی شاهد رشد و پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

 معاون فرهنگی کانون در عین حال با اشاره به حضور کودکان نخبه و دارای خلاقیت بسیار در استان یزد بیان کرد: انتظار داریم در کانون استان یزد، با مدیریت فردی که خود انسانی خلاق و کارآمد است، به خلاقیت کودکان توجه ویژه و جدی شود.

کانون، ریشه بسیاری از موفقیت‌های کودکان است

یاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این آیین  اذعان کرد که ریشه‌ی بسیاری از موفقیت‌های خوب فرهنگی و هنری استان یزد در کانون است، فعالیت‌های این مرکز باید در استان یزد نمود اجتماعی بیشتری داشته باشد.

 محمدعلی طالبی با بیان این‌که وظیفه‌ی اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمک به رشد و آموزش کودکان و نوجوانان بر اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: کودکان ما باید به نحوی رشد و تربیت پیدا کنند که بتوانیم به آن‌ها امید داشته باشیم تا در محیط اطراف خود، شهر و کشورشان، منشأ تغییر و تحولات خوب و مثبت باشند.

او این نقد را به کانون وارد دانست که علی‌رغم این‌که در حوزه فرهنگی و هنری پایه‌ی اصلی بسیاری از موفقیت‌های کودکان و نوجوانان در کانون شکل گرفته است اما بروز بیرونی فعالیت‌های کانون کم است و باید رونق بیشتری داشته باشد.

نقش کانون در تحول بنیادین آموزش و پرورش

 مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز با بیان این‌که در اجرای بهتر رویکردهای سند تحول بنیادین نظام آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، سازمان نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند نقش به‌سزایی ایفا کنند، افزود: دانش‌آموزان باید اهل تفکر و زندگی، متعهد و اهل گفتمان باشند تا از همه‌ی جوانب رشد برخوردار شوند و این مهم با آموزش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میسر خواهد بود.

عباسعلی دانافر با تاکید بر این‌که هنر و ادبیات و برنامه‌های جمعی و ورزشی باید بیشتر در برنامه کودکان قرار گیرد، افزود: بچه‌ها با ورود به کانون جذب یکی از فعالیت‌های آن می‌شوند و در کنار آن با فعالیت‌های دیگر کانون آشنا می‌شوند و این نگاه کانونی باید به آموزش و پرورش تزریق شود.

مدیر کل سابق کانون استان یزد، کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پرمحتوا و اثرگذار دانست و بیان کرد: این کتاب‌ها باید به عنوان محتواهای مثبت و معتبر به راحتی در اختیار کودکان قرار گیرد.

تحقق اهداف عالی کانون در خطه‌ی کویر یزد

مدیر کل جدید کانون استان یزد که با حکم فاضل نظری مدیرعامل کانون به این سمت منصوب شده است، نیز تاکید کرد که تمام تلاش خود را به‌منظور به‌جا گذاشتن ردپایی ماندگار برای نسل‌های بعدی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، به کار خواهد گرفت

 سیدحسین پیغمبری با ابراز خرسندی از این‌که بعد از ماموریتی 23 ساله، بار دیگر به کانون پرورش فکری بازگشته‌ است تصریح کرد: از این‌که با کام شیرین به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بازگشتم، خرسندم و همه‌ی تلاش خود را به کار خواهم گرفت، برای این‌که کانون را در خطه‌ی کویری یزد با کمک همکاران خوش ذوق کانون به اهداف عالی تعیین شده، برسانم.

در ادامه محمدرضا آخوندی، سرپرست کانون استان یزد که در 9 ماه گذشته این مسئولیت را برعهده داشت، اظهار داشت: مدیریت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار شیرینی، حساسیت‌هایی دارد که بی‌تردید مدیرانی که از درون کانون برخاسته‌اند، می‌توانند مدیریت بسیار خوب و موفقی داشته باشند.

 او از این پس به‌عنوان معاون فرهنگی به کار خود در کانون استان یزد ادامه می‌دهد.

این آیین روز اول آبان 1397 در مجتمع کانون یزد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =