تربیت نیروی انسانی، ضرورت سازمانی

تربیت نیروی انسانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ نیروی‌های درون سازمانی کارآمد و ارایه‌ی آموزش‌های مناسب به آنان بایستی در اولویت برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار بگیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرحسین آزادی‌وفا در گردهم‌آیی رئیسان امور مالی و مسوولان ذیحسابی کانون کشور با تاکید بر ضرورت تجربه‌اندوزی و لزوم به‌روزرسانی و ارتقای آگاهی‌ها کارکنان، افزود: هدف‌گذاری، لازمه‌ی پیشرفت محسوب ‌می‌شود و مهارت‌آموزی، مطالعه و ایجاد ارتباط قانع‌ کننده و مطمئن با مخاطبان نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ترسیم چشم‌انداز و انضباط مالی را لازمه‌ی رشد همه‌جانبه عنوان کرد و گفت: این مهم نیازمند ظرفیت‌سازی و افزایش خودباوری است. هنگامی که نگاه مثبت تبدیل به باور شود، درقالبی نظام‌مند به تحقق اهداف سازمانی کمک ‌می‌کند.

او در ادامه، رئیسان مالی و مسوولان ذیحسابی را مسوول سلامت مالی دستگاه‌ها دانست و با تبیین این مساله که مدیریت منابع و هزینه‌ها، ارایه‌ی مشورت‌های مناسب، نگهداری پیشینه‌های مالی و اشراف بر قوانین، از رسالت‌های فعالان این عرصه است، تصریح‌ کرد: نگاه بلندپروازانه و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین نیز در نیل به اهداف تاثیرگذار خواهد بود.

اهمیت پرداختن به مسایل رفاهی و توجه به دغدغه‌های همکاران نیز از دیگر موضوع‌های مورد توجه آزادی‌وفا بود و وی با اشاره به ساختارهای مالی و اداری کانون اظهارداشت: این مهم مورد توجه مدیرعامل و همکاران ستادی است و از این رو علاوه بر توجه به مسایل رفاهی در چند ماه اخیر، بازنگری در چارت سازمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

او هم‌چنین از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کانون در تمامی استان‌های کشور خبر داد و از دست‌اندرکاران حوزه‌ی مالی خواست تا به شکلی هدف‌مند برای تدوین اساس‌نامه آن اقدام‌ کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از همکاران ستادی و کارکنان کانون استان گیلان در برگزاری گردهم‌آیی رئیسان مالی و مسوولان ذیحسابی گفت: این گردهم‌آیی افزون بر انتقال آموزه‌های مناسب به همکاران، نگاهی ویژه به ایجاد فرصت‌های لازم برای هم‌اندیشی دارد و امیدوارم این امر زمینه‌های لازم را برای رشد هرچه بیشتر توان‌مندی‌ همکاران فراهم‌ کند.

هادی یوسف‌زاده، مدیرکل امورمالی و ذیحسابی کانون نیز در این گردهم‌آیی از همکاران حوزه مالی کانون به عنوان سرمایه‌های این مجموعه فرهنگی یاد کرد و خواستار به روزرسانی آگاهی‌ها و ارتقای توان‌مندی همکاران در جهت نیل به اهداف کانون شد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز، فعالیت در حوزه مالی را مهم و دارای ظرافت توصیف‌ کرد و با اشاره به اخلاق محوری و انضباط مالی حاکم بر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تصریح ‌کرد: شفاف‌سازی و رفع دغدغه‌های مالی، انتظاری شایسته از دست اندکاران این حوزه است.

اسفندیارضیائی در ادامه سخنان خود به ارایه پیشنهادهایی در ارتباط با راه‌های بازنگری در بودجه‌های جاری استان‌ها، ارایه خدمات بهتر رفاهی به همکاران و راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در استان‌های کشور پرداخت و از توجه تصمیم گیرندگان کانون به این امر مهم قدردانی‌ کرد.

گفتنی است، این گردهم‌آیی که به منظور ایجاد فرصت‌های تازه برای ارتقای سطح آگاهی‌های همکاران و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای هم‌اندیشی مدیران مالی و مسوولان ذیحسابی کانون صورت ‌گرفت؛ به دو محور موضوعی آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و هم‌چنین راه‌های افزایش هوش هیجانی در پیش‌برد اهداف و برنامه‌های اداری اختصاص داشت و با حضور رئیسان امور مالی و مسوولان ذیحسابی کانون کشور روزهای دوم و سوم آبان ماه ۱۳۹۷ در زیبا کنار استان گیلان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =