برپایی موکب «بیت‌الرقیه» در مسیر راهپیمایی اربعین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم و پایگاه بسیج حمزه سیدالشهدا در قالب موکب «بیت‌الرقیه» در مسیر راه‌پیمایی اربعین و بین‌الحرمین اقدام به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برای زائران و کودکان و نوجوانان کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، بیت‌الرقیه عنوان موکب و کاروانی متشکل از ۱۴ نفر از همکاران ستادی و مربیان فرهنگی‌هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود که با همکاری پایگاه بسیج حمزه سیدالشهدا در قالب موکب در عمود ۲۹۹ و بین‌الحرمین، برای اولین بار و با توجه به مغفول ماندن فعالیت‌های فرهنگی، به زائران بزرگسال، کودکان و نوجوانان در مسیر راه‌پیمایی اربعین خدمات فرهنگی‌هنری ارائه کردند.

مربیان و عوامل اجرایی «بیت‌الرقیه» از روز دوم آبان ۱۳۹۷ به سمت محل موکب‌های از پیش تعیین شده اعزام شدند و تا دهم آبان ۱۳۹۷ به ارائه فعالیت‌هایی از قبیل: ساخت کاردستی،‌ اوریگامی (کاغذ و تا)، چاپ روی پارچه (سربند و لباس و کوله‌پشتی)، ساخت نمادهای مذهبی، سفالگری (با هدف ساخت مهر تربت)،‌ تهیه و توزیع بروشورهایی با موضوع پیاده‌روی اربعین و … پرداختند.

هم‌چنین یک دستگاه خودرو مینی‌بوس کانون استان قم نیز به عنوان «بیت‌الرقیه» آماده سازی شده بود و به کودکان و نوجوانان زائر اربعین خدمات مذهبی ارایه می‌کرد.

فعالیت مربیان در این موکب‌ها از ساعت ۹ صبح آغاز و ایشان تا پاسی از شب در خیل مشتاقان کودک و نوجوان ایرانی و عراقی به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

از دیگر فعالیت‌های کاروان «بیت‌الرقیه» هدیه‌دادن «دست‌سازه»هایی بود که مراکز ده‌گانه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برای تقدیم به زائران کودک و نوجوان پیاده‌روی اربعین آماده کرده بودند که در این مسیر به آنان هدیه شد.

این فعالیت‌ها به هدف وحدت بیشتر میان مسلمانان و کودکان و نوجوانان ایرانی و عراقی صورت گرفت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =