نشانه‌های سلامت روان

جمعی از کارشناسان و مربیان کانون با تاکید بر شعار سازمان جهانی بهداشت در سال۲۰۱۸ به بررسی نشانه‌های سلامت روان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، پنج‌شنبه ۱۱آبان‌ماه سال۱۳۹۷ کانون میزبان سحر شبانی روان‌شناس و کارشناس مرکز بهداشت شهرستان مشهد بود.

در سال ۲۰۱۸، سازمان جهانی بهداشت با طرح شعار؛ سلامت روان جوانان و نوجوانان: جهان در حال تغییر، سعی دارد توجه عموم را به تغییرات پیش روی جلب نماید و با مهم دانستن نحوه ارتباطات و گفت‌وگو در فضاهای مجازی، تمرکز و مراقبت از نوجوانان و جوانان را مهم‌ترین و ضروری‌ترین وظیفه والدین عنوان می‌کند.

شبانی در جمع مربیان کانون از احساس ارزشمندی و مفید بودن، رضایت‌مندی از خویشتن و توانایی همدلی کردن با دیگران به عنوان مهم‌ترین نشانه‌های سلامت روان یاد کرد و گفت: سلامتی تنها نبود بیماری نیست بلکه سلامت محصول «سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی» است که بدون شک مناسب‌ترین زمان آموزش و توانمندسازی در این زمینه‌ها دوران کودکی، نوجوانی و جوانی است.

روانشناس مرکز بهداشت در ادامه سخنان خود با اشاره به سبک‌های فرزندپروری، گوش کردن فعال، درک صحیح از احساس فرزندان، تشویق بیشتر و انتقاد کمتر و صداقت و آزاداندیشی را از راه‌های برقراری ارتباط مناسب والدین با فرزندان دانست و گفت: به منظور پیشگیری از تهدیدهای دنیای دیجیتالی و بهره‌مندی از فرصت‌ها و امکانات مفید و مثبت این گونه فضاها، والدین می‌بایست ضمن برقراری ارتباط دوستانه و صمیمی با فرزندان‌شان، با ابزارهای الکترونیک فضاهای مجازی به خوبی آشنا باشند.

گفتنی است در این نشست صمیمی، والدین چند عضو نیز حضور داشتند که دغدغه‌های تربیتی خود را مطرح و از راهنمایی‌های روانشناس کودک و نوجوانان بهره‌مند شدند و دانستند که توانمندسازی، آموزش مهارت های زندگی و تاب‌آوری، دسترسی به خدمات آموزشی و سلامت از عوامل کلیدی در ساختن آینده‌ای سالم برای نوجوانان و جوانان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =