کد خبر: 283113
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
بازدید 1538
گرامی‌داشت روز دانش‌آموز در مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با برپایی نمایشگاه و ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راه‌پیمایی ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان اعم از ثابت، سیار و پستی با برپایی نمایشگاه و ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر راه‌پیمایی ۱۳ آبان و حضور پرشور در این عزم ملی، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود در کارگاه خوش‌نویسی، به کتابت شعارهای مرتبط با روز دانش‌آموز پرداختند.

از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک، دو و کتابخانه سیار روستایی شاهرود با استقبال دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این روز تاریخی، ایستگاه نقاشی با موضوع «استکبارستیزی» و مسابقه‌ی ادبی با عنوان «مثل رود جاری‌ام» در مسیر راه‌پیمایی، برپا شد.

جشن روز دانش‌آموز هم‌چنین با حضور مربی کتابخانه‌ی سیار روستایی کانون شاهرود و بسطام در مدارس روستاهای میان‌آباد و قهجِ‌سفلی، برگزار و به دانش‌آموزان یک جلد کتاب هدیه شد و در پایان اعضا با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

به‌همت مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی و با همکاری مهد و پیش‌دبستانی ضحی و آموزش و پرورش این شهرستان در مسیر راه‌پیمایی، ایستگاه نقاشی با عنوان «ما همه فهمیده‌ایم» برپا شد و در پایان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مجموع ۲۵۰ اثر نقاشی، ۴۰ اثر برتر انتخاب و از سوی اداره آموزش و پرورش تجلیل شد.

در ادامه با حضور محمدمهدی کریمی فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان، زنگ جهاد فکری و عملی توسط مسئول مرکز فرهنگی‌هنری میامی در آیین گرامی‌داشت روز دانش‌آموز در مدرسه پسرانه شهید باهنر نواخته شد.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیارجمند با حضور در مدرسه دخترانه معاد، نقش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر صورت و دست دانش‌آموزان به تصویر کشید و همگام با دانش‌آموزان و سایر مسئولان در حماسه ملی شرکت و در مسیر راه‌پیمایی به برپایی ایستگاه نقاشی پرداخت.

اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام با راهنمایی مربیان خود ساخت صورتک‌هایی از شخصیت‌های استکبار و هیولاهای کودکانه را تجربه کردند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان با دعوت از ۶۰ دختر نوجوان عضو کانون و برپایی نمایشگاهی از آثار و فضاسازی مرتبط با موضوع ۱۳ آبان به اجرای فعالیت‌ معرفی وقایع و ایام پرداختند. در ادامه بیانیه این روز توسط یکی از اعضا قرائت شد و پس از آن اعضا و مربیان در راه‌پیمایی شرکت کردند.

به‌همت مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان گفتمان بصیرتی با دعوت از پری‌سلطان عزآبادی خواهر شهید نوجوان عباس‌علی عزآبادی ویژه ۳۳ دانش‌آموز دختر مدرسه شاهد برگزار شد.

نواختن زنگ جهاد فکری و عملی رأس ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر استان توسط خواهر شهید نوجوان، قرائت بیانیه سیزده آبان با موضوع جهاد فکری توسط عضو نوجوان کانون دامغان، خاطره‌گویی، معرفی شهدای نوجوان و شهدای دفاع حرم، برگزاری نمایشگاه آثار اعضای کودک و نوجوان از دیگربرنامه‌های این روز بود.

مربی کتابخانه سیار روستایی کانون دامغان به‌همراه دانش‌آموزان مدرسه ادب، شهید تقوی و عترت روستای حسن‌آباد در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کرد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد پس از حضور در راه‌پیمایی، میزبان دانش‌آموزان دبیرستان عصمت بوده و به اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور و کارگاه‌های هنری پرداختند.

نشست تخصصی «امنیت در سایه شهادت» با دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف جوانمردی و محمد همتی پدر شهید حسن همتی و ۳۰ عضو کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر برگزار شد.

اجرای طرح ادبی و هنری «همراه با نوشته‌ها» در قالب کارگاه نوشتن خلاق، نقاشی و خوش‌نویسی، فضاسازی مرتبط با موضوع ۱۳ آبان، حضور در مدارس و معرفی شخصیت «رهبر کوچک من»، پخش آهنگ‌ها و آواهای انقلابی، تهیه پلاکارد، طرح دیواری با مضمون سخنان مقام معظم رهبری با عنوان «کلام راه‌گشا» از دیگر برنامه‌های مربیان کانون مهدی‌شهر در این روز بود.

به‌همت مسئول مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان و مربی کتابخانه پستیاین شهرستان در دبیرستان دوره اول دخترانه معراج روستای خیرآباد، زنگ جهاد عملی و فکری همراه با سردادن شعارهای انقلابی نواخته شد و در ادامه مربیان به اجرای فعالیت‌های فرهنگی مانند معرفی وقایع سال‌های ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ در قالب خاطره‌گویی پرداختند.

خوانش خاطرات زندگی شهیدان این روستا توسط دانش‌آموزان، اجرای نمایش خلاق، قرائت بیانیه روز دانش‌آموز، همخوانی سرود و... بخش دیگری از این ویژه‌برنامه ‌بود.

ویژه‌برنامه‌ی «من حسین فهمیده هستم» به‌همت مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان با هدف معرفی شخصیت شهید نوجوان برای دانش‌آموزان پسر مدرسه انقلاب اسلامی اجرا شد. در ادامه، مربیان به‌همراه دانش‌آموزان در راه‌پیمایی پرشور ۱۳ آبان شرکت کردند.

اعضای دختر نوجوان این مرکز نیز به مناسبت روز دانش‌آموز در کارگاه خلاقیت و کارآفرینی، آموزش ساخت عروسک دوغدو را با استفاده از نمد تجربه کردند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه در مسیر راه‌پیمایی ضمن برپایی ایستگاه معرفی شخصیت «حسین فهمیده»، طرح ساخت چفیه را در قالب کاردستی به دانش‌آموزان آموزش دادند.

این ایستگاه علاوه بر دانش‌آموزان مورد استقبال علی‌محمد مؤیدی‌زاده فرماندار سرخه و جمعی از مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار در این روز با دعوت از ۳۰ دانش‌آموز مدرسه‌ی حیات به اجرای فعالیت‌های فرهنگی مانند معرفی وقایع و ایام، مسابقه، خاطره‌گویی و... پرداختند و در ادامه، بیانیه‌ی این روز باشکوه توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت و پس از پایان برنامه، مربیان به همراه دانش‌آموزان با در دست داشتن پلاکارد در راه‌پیمایی حماسه‌ساز ۱۳ آبان شرکت کردند.

مربی کتابخانه‌ی سیار روستایی کانون گرمسار در این روز با حضور در روستای کهن‌آباد همگام با امام جمعه، اعضای شورا، مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه‌ی امام محمدباقر(ع) در راه‌پیمایی ۱۳ آبان، شرکت و با پخش سرودها و آواهای انقلابی از خودروی سیار، آنها را همراهی کرد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی با دعوت از دانش‌آموزان مدرسه‌ی «استقلال» و تبریک این روز، به اجرای فعالیت معرفی شخصیت،  معرفی وقایع و ایام، مسابقه‌ی «تصویر ماندگار» و روخوانی کتاب پرداختند و در ادامه‌ی این بازدید، گفتمان بصیرتی با حضور خانواده شهید سعید زمانی برگزار شد. در پایان مربیان به اتفاق دانش‌آموزان در راه‌پیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند.

گفتنی است؛ مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان نیز با فضاسازی مناسب و حضور در راه‌پیمایی ۱۳ آبان، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =