ارسال بیش از ۱۰هزار اثر به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

معاون فرهنگی‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از آغاز فرآیند برگزاری مرحله‌ منطقه‌ای این جشنواره خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان با اعلام این خبر افزود: جشنواره بیست‌ویکم با استقبال گسترده علاقه‌مندان قصه‌گویی در سراسر کشور روبرو شده به طوری‌که بیش از ۱۰هزار و ۴۷۰ اثر داخلی و ۱۸۰ اثر خارجی به جشنواره بیست‌ویکم رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های استانی تصریح کرد: تا به حال جشنواره‌های ۲۸ استان برگزار شده و قصه‌گویان برتر برای رقابت در بخش منطقه‌ای شناخته شده‌اند. خوشبختانه در رقابت‌های قصه‌گویی استانی شاهد حضور پررنگ قصه‌گویان آزاد در کنار مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودیم که بر غنا و گرمی جشنواره امسال افزوده است.

رییس بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: جشنواره قصه‌گویی در بخش منطقه‌ای به میزبانی استان‌های اردبیل، خوزستان، کرمان، مازندران و مرکزی اواخر آبان و اوایل آذر ۹۷ برگزار می‌شود تا ۵۰ قصه‌گوی برتر برای رقابت در بخش ملی و بین‌المللی شناخته شوند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال گسترده از قصه ۹۰ ثانیه‌ای را نقطه عطف جشنواره بیست‌ویکم دانست و افزود: بیش از ۶هزار اثر در بخش قصه ۹۰ ثانیه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شامل سرگذشت و نکته‌های عبرت‌آموز زندگی مردم عزیز کشورمان از اقصی نقاط کشور است. از میان قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای رسیده به دبیرخانه جشنواره هیئت انتخاب با لحاظ کردن موضوع قصه، توانایی اجرای قصه، انتخاب تصاویر مناسب و رعایت شئونات اسلامی در دو مرحله قصه‌های برتر را انتخاب کرده‌اند و از این تعداد ۱۸۰ قصه برتر به مرحله داوری پایانی رسیده است.

زمردیان در پایان خاطرنشان کرد: این قصه‌ها علاوه بر داوری از سوی داوران ملی برگزیده، از سوی برنامه کتاب‌باز، سایت آپارات، سایت جشنواره و صفحه رسمی جشنواره در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود تا با آرای مردمی، قصه‌های مورد علاقه مخاطبان نیز شناسایی و انتخاب شوند.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =