اجرای قصه‌گویان ۲۱مین جشنواره قصه‌گویی کانون تهران توسط داوران بررسی شد

شرکت‌کنندگان جشنواره قصه‌گویی مرحله استانی کانون استان تهران، در نشستی صمیمانه که به منظور بررسی قصه‌ها و تحلیل عملکرد قصه‌گویان در این جشنواره برگزار شد، پای نظرات هیئت‌داوران این دوره نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در نشستی صمیمانه که با حضور داوران مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی کانون استان برگزار شد، قصه‌گویی شرکت‌کنندگان این دوره توسط داوران موردبررسی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف در اجرای قصه‌گویی به آنان یادآور شد.  

بر اساس این گزارش، این نشست که به منظور بهبود توانایی قصه‌گویان در اجرا و بالا بردن میزان اثربخشی بیشتر قصه‌گویی در مخاطبان برگزار شد، در دو بخش صورت پذیرفت.

در بخش اول، داوران ضمن دیدار با کلیه قصه‌گویان، نکاتی پیرامون انتخاب داستان برای قصه‌گویی، تبدیل آن به قصه و تمرینات مستمر سخن گفتند.

در بخش دیگر این جلسه، داوران در نشستی جداگانه با برگزیدگان راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی، قصه‌ها و اجرای قصه‌گویان را به صورت جداگانه مورد نقد و بررسی قراردادند و در رابطه با استفاده درست از فنون قصه‌گویی، بهره‌مندی از زبان بدن، به‌کارگیری لحن و کلام مناسب، تعامل با مخاطبان و خلاقیت و نوآوری در اجرای قصه‌گویی نکاتی را یادآور شدند.

گفتنی است جشنواره قصه‌گویی کانون استان تهران ۲۲ لغایت ۲۴ مهرماه سال جاری با حضور ۵۷ قصه گوی شرکت‌کننده در بخش تخصصی، در محل آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب سالن غدیر برگزار شد که از این میان ۱۰ قصه‌گو به عنوان برگزیده شناخته شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =